חיפה מקיימת כעת מסיבת עיתונאים בה מוצג המאמן החדש, ההולנדי רנה מולנסטיין, וכן שני שחקני הרכש הטריים, הקשר רועי קהת שמגיע מאוסטריה וינה והקשר קמיל ואצק, ששיחק בעונה שעברה בפיאסט גליביצה.

אחרי הצגת השחקנים אמר הנשיא יעקב שחר: "אנחנו בפני עונה מאתגרת וההכנות שעשינו הם בהתאם. אני רוצה להציג את המאמן מולנסטיין, לא הבאנו שבעה שחקני רכש אלא תשעה ואני מתכוון למאמן ולמנהל המקצועי, תור-כרסיטיאן קרלסן. העונה הקודמת לא היתה מוצלחת, למרות הגביע. ובכל זאת הקהל שלנו תמך בנו ואנחנו קרובים העונה לאותו מספר מנוים שהיה לנו בעונה שעברה וזה נותן לי את הכוח להמשיך".

שחר הוסיף כי "אני שמח שהצלחנו להסתיר מהתקשורת שלושה מועמדים ששהו כאן בארץ עד שהחלטתי לבחור במולנסטיין עליו קיבלתי המון המלצות. עשינו תפנית מקצועית מאוד גדולה, ואני מאמין שבעזרת קרלסן ומולנסטיין נגיע לתוצאות, אולי לא בתוך יום יומים, אבל נגיע להצלחות".

קרלסן: "אני פה שלושה חודשים וזו הייתה חוויה גדולה בשבילי לשבת בגמר הגביע, בו יכולתי להבין מה המועדון מצפה ומה אפשר להשיג. התקבלתי היטב על ידי אנשים מצוינים מההנהלה, קולגות, אוהדים ומהתקשורת. אנחנו בדרך למסע שמתחיל. זה מועדון נפלא וגדול וזה פנטסטי לעבוד במכבי חיפה, שרק עכשיו אני מבין את גודלו האמיתי של המועדון".

המאמן מולנסטיין: "אני רוצה לומר שזה כבוד גדול ופריבילגיה להיות חלק מהמועדון הנפלא הזה. החלטתי לחזור לאמן ועשיתי זאת מסיבות ברורות - דחיתי הצעות קודם לכן, כי הדבר החשוב ביותר שעמד מאחורי ההחלטה שלי להגיע למכבי חיפה היא האנשים במועדון, שהסבירו לי שמכבי חיפה רוצה לחזור להיות קבוצת צמרת שמתחרה על תארים ואני רוצה להיות חלק מזה.

"אני מרגיש שאני יכול לעשות שינוי במועדון ובטוח שהשחקנים במועדון מרגישים בדיוק כמוני. כמו שנאמר, זה הולך להיות מסע מאתגר שבו אנחנו יכולים להבטיח רק שאנחנו ניתן את המיטב מצדנו ולא נסתכל לאחורה. היכן שלא נסיים בתום העונה, נוכל לומר להגיד שעשינו הכל כדי להשיב את מכבי חיפה לאין שהיא שייכת - קבוצת צמרת - ואני מקווה שאוכל להיות חלק מזה".

שחר נשאל מה ההבדלים בין רנה מולנסטיין לבין ששת המאמנים הקודמים שמונו לפניו וכשלו בשש השנים האחרונות: "בכל עבודה בה בעל תפקיד לא מצליח אז מחליפים אותו. החלפנו מאמנים שלא הצליחו וכנראה שאני האשם שבחרתי באנשים הלא נכונים. אני מסתכל קדימה ואני מקווה שהרכש החדש יהיה טוב".

"את הצלחות העבר שלנו אף אחד לא יקח. אמרתי פעם שמכבי חיפה זה מועדון צמרת שלא צריך להצהיר על ריצה לתארים והישגים, כי זה דבר מובן מאליו. מועדון מהסוג שלנו פה כדי להשיג הישגים".

שחר נשאל מהו היתרון של רנה מולנסטיין על פני המאמנים האחרים שהוצעו: "זו הייתה אהבה ממבט ראשון. תור מיין עשרות רבות של מועמדים ובסופו של דבר ראיין בעצמו. הוא הביא לכאן את השלושה שהוא רואה כראויים ואנחנו פה אחד בחרנו שהראוי הוא רנה מולנסטיין. הוא עבד במועדון מאוד מאוד תובעני וזה דבר שלקחנו בחשבון. אין לי צל של ספק שאם כולנו נעשה את מה שבעל הניסיון הגדול רוצה ליישם, אז נצליח. אחרת יצטרכו לפטר את כולנו".

הנשיא נשאל על האפשרות שעומר אצילי יגיע למכבי חיפה והשיב: "אם תהיה אפשרות להביא שחקן טוב למכבי חיפה, נביא אותו - ולא משנה מה שמו".