חצי גמר המדינה הראשון ייערך כבר הערב (20:30) בנתניה ויפגיש בין הפועל רמת גן לבני יהודה. אולם, המשחק המרכזי מבין השניים ייערך רק מחר באצטדיון "סמי עופר" בחיפה. כאשר בית"ר ירושלים ומכבי ת"א יתמודדו רגע אחרי הפסד ליגה שפגע קשות בסיכוי של כל אחת להשיג את מטרתה בליגה. בשעה זו עורכות הקבוצות את מסיבת העיתונאים החגיגית לקראת ההתמודדות, כאשר את כל הקבוצה מייצגים המאמן והקפטן- משמע שרון מימר ודן אייבינדר לצד ליטו וידיגאל ושרן ייני.



בית"ר ירושלים, שבהגרלת הגביע יצאה כמארחת, אמנם רק חמש נקודות ממכבי פתח תקווה השלישית, אבל מודעת לכך שספק אם המקום הרביעי יספיק בשביל להשתתף במוקדמות הליגה האירופית. הצהובים-שחורים עדיין לא הפסידו העונה למכבי ת"א.



לעומת זאת, הצהובים של וידיגאל, שבשני המשחקים הקודמים מול בית"ר עוד היו תחת שוטה ארבלדזה, מגיעים אחרי 1:0 ב"טוטו טרנר" להפועל באר שבע ורחוקים שש נקודות מהפסגה ושמונה מחזורים לסיום העונה ספק אם בקריית שלום מאמינים בסיכוייהם להניף צלחת העונה, כך שנראה שהגביע הוא הסיכוי האחרון לזכות בתואר לאחר שלא עשו זאת גם בעונה שעברה. יש לציין כי זכייה של מכבי ת"א בגביע דווקא יכולה לסייע לבית"ר, כיון שבמצב כזה המקום הרביעי בסיום העונה יעפיל למוקדמות הליגה האירופית.



וידיגאל נשאל תחילה על היעדרותו האפשרית של טל בן חיים: "יש לנו אימון הערב ואחריו נדע אם הוא כשיר לשחק או שלא".



עברו כמאמן במשחקי גביע: "יש לי יותר ניצחונות מאשר הפסדים. אף פעם לא הגעתי לגמר גביע, אבל המאזן שלי חיובי".



ההפסד בבאר שבע: "כל המשחקים הם מאוד חשובים למכבי תל אביב. אנחנו צריכים לזכות בתארים אחרי שלא עשינו זאת בשנה שעברה והעונה יש לנו סיכוי ואנחנו נלחמים עליו".



סיכוי לזכות בדאבל: "אנחנו עובדים בשביל זה, חושבים על זה ומדברים על זה כל עוד יש לנו סיכוי. נילחם עד הסוף ומאמינים שזה יכול לקרות כל עוד יש סיכוי. הגביע זהו מפעל שונה מהליגה, ואנחנו צריכים לזכות בו. זה מאוד חשוב לנו".



שוני מהמשחק בין ב"ש לגמר הגביע: "לבית"ר יש קבוצה טובה ומאמן טוב, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו. אנחנו צריכים לשחק כמי שמאמינים שיש להם סיכוי לזכות".



על בית"ר ירושלים: "אני מכיר את השחקנים שלהם, את המאמן ואת הדרך בה הם משחקים. זו קבוצה טובה שמשחקת כדורגל טוב, נצטרך להילחם כדי לנצח".



יחסיו עם ג'ורדי קרויף: "אם היו לי ספקות לגבי העבודה שלי, הייתי מדבר איתו על זה. הוא מנהל מקצועי ואני מאמן וכל מי שעובד איתנו יודע מי מקבל את ההחלטות. אני מקבל את ההחלטות כשאנחנו מנצחים וכשאנחנו מפסידים ולא בורח מאחריות. אני יודע את העבודה שלי ואת האחריות שלי. כל אחד צריך לדעת את מקומו וכך גם ג'ורדי. הוא מקבל את ההחלטות בתפקיד שלו. אין לי שום ספק בשיתוף הפעולה שלנו. בפורטוגל זה נורמלי שהנשיא נמצא על הספסל, אבל לא המנהל המקצועי. אני נותן לג'ורדי לעשות את מה שהוא בוחר לנכון. כשהוא יחשוב שזה הרגע לעלות לספסל, הוא יעלה. אני נותן לו את ההזדמנות", אמר והבהיר לעיתונאים כי לא מקובל לדבר על כך וכי מדובר בהתנהלות שלא מכבדת את נציגי בית"ר ירושלים שיושבים לצדם ולא נשאלו דבר.



הקפטן שרן ייני: "אין להפסד בב"ש קשר למשחק בגביע. זו תחרות שונה, קבוצות שונות וכולנו יודעים שבית"ר עושה לחץ מצוין ושנצטרך להיות קרי רוח כדי להתגבר עליו. אנחנו מוכנים למשימה וצריכים להיות מרוכזים מול השער בשביל לנצל את ההזדמנויות, להיות אגרסיביים במאבקים וכל צד מכיר את השני מצוין. זה הכל".



האווירה בחדר ההלבשה אחרי ההפסד בב"ש: "זה לא ישפיע כי לא קרה שום דבר רע אצלנו. הצוות מתואם, הכל בסדר בין קרויף לווידיגאל ואני ספציפית יודע את זה. שיתוף פעולה בכדורגל הוא חשוב ומכבי ת"א זה מועדון שרוצה לקבל את ההחלטה. המאמן מקבל את ההחלטות לבד, גם אם ג'ורדי יכול לומר לו שיש לו דעה כזו או אחרת. המאמן מחליט וכמו שהוא אומר גם אחראי לדברים. תהיו בטוחים שזה מה שקורה. הבעיות לא ישפיעו כי אנחנו מאוד רוצים לזכות בתואר, כמו שבית"ר רוצה. אנחנו לא מתכוונים לאבד תקווה על האליפות ובמידה שנעלה לגמר זה משהו מאוד חיובי כי הגמר הוא אחרי סיום הליגה וזה ייתן לנו דרייב להמשיך לרצות לשחק ולרדוף אחרי היריבה".



התשוקה: "כל מאמן וכל שחקן יודע שכשמגיע משחק מסוים, מתרכזים רק בו. גם אם היינו מנצחים את ב"ש. כל משחק שאנחנו מגיעים אליו מבחינתנו הוא גמר וצריך לנצח אותו, ככה מתנהגת קבוצה. הבטחנו להיאבק על כל התארים ואנחנו רוצים לקחת את כולם ולשמח אותנו, את האוהדים והמשפחות שלנו".



על איינבינדר: "נהניתי לשחק איתו ולשתף איתו פעולה, הוא גם חסר בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב. בית"ר זכו בו".



על כך שקרויף העביר הוראות מהספסל: "המאמן נותן את ההוראות".



וידיגאל התפרץ לדבריו ואמר: "ג'ורדי רק תומך בהחלטותיי ולא רק הוא, כך גם עוזר המאמן. אנחנו עובדים כצוות וזה דבר חשוב בשבילנו".



שרון מימר: "אנחנו מגיעים למשחק אחד שמי שיהיה מרוכז בו וייתן את הכל במשך 90 או 120 דקות הוא גם זה שיגיע לגמר. אין פה עבר, אלא יש פה הווה ומחר. זה נכון שלמכבי תל אביב יש סגל מצוין, אבל אני חושב שהמשחק יהיה שווה כוחות לפחות בהתחלה ויכול להתפתח לכל הכיוונים".



על כך שכשחקן הדיח את מכבי תל אביב מהגביע: "היו לי עוד ניצחונות עליהם, גם בדרבי עם הפועל תל אביב, זו חוויה לשחק נגדם ומדובר במועדון ענק. במיוחד כשמגיעים עם בית"ר מדובר במשחק שכיף לצופים לראות. מי שתהיה יותר טובה שתנצח".



הביקורות בימים האחרונים מצד סתיו שחם: "אני מרוכז רק בבית"ר ומאחל המון הצלחה לכפר סבא. אין לי עניין להתעסק בזה. לגבי ההרכב שפתחתי איתו מול מכבי חיפה? הליגה לא פחות חשובה מהגביע ואנחנו לא יכולים לעשות רוטציה ולהוציא שחקנים מאיזון. היה חשוב לי לייצר המשכיות וזו הסיבה שעליתי בהרכב החזק".



האם זה הגמר האמיתי: "אני לא מסכים, בגביע כבר היו הפתעות וזה היופי בו. מי שתנצח מחר תתקרב משחק אחד נוסף לגמר ותגיע אליו פייבוריטית, אבל זה לא אומר דבר במאה אחוז".