רק חודש עבר מאז שהוקמו היחידות המחוזיות למניעת אלימות בספורט, ורק מחזור אחד עבר מאז פתיחת ליגת העל, וכבר התוצאות נראות בשטח. רב פקד שמעון זוהר, ראש היחידה במחוז הדרומי כבר הספיק לעכב 15 חשודים בעבירות אלימות, ניסיונות להחדיר אמצעים פירוטכנים למגרשים והתנהגות בלתי הולמת. 



"התפקיד שלנו הוא למנוע מקרים של אלימות בספורט לפני שהם מתרחשים, זאת כדי שהאזרחים יוכלו להגיע ללא חשש מבריונות, וליהנות מאירועי הספורט", סיפר רפ"ק זוהר למעריב, והוסיף: "יש מבחינתנו אפס סובלנות לכל אירוע אלימות בספורט, לא רק בכדורגל, אלא בכל המגרשים. אנחנו לא מתכוונים לוותר והכל כדי לגרום לרגיעה במעשי האלימות. שמשטרת ישראל מצפה מהקהל לנהוג ברוח ספורטיבית ולגלות איפוק על פי הנורמות הראויות" .



"אני קורא לאוהדים, בואו לעודד, ועזבו את האלימות מחוץ למגרשי הספורט", המשיך את דבריו רפ"ק זוהר, והזהיר כי המשטרה מטפלת גם בתופעת האלכוהול במגרשים. "מי שמגיע לאצטדיונים כשהוא תחת השפעת אלכוהול יש סמכות לקצין להרחיקו ל - 30 יום כאשר מידי משחק הוא חייב להתייצב שעה לפני המשחק ועד כשעה אחרי המשחק גם כשמדובר במשחקי קבוצה. היחידה נמצאת בקשר עם האינטרפול ודיווח על אוהדים שנמצאים תחת צווי הרחקה כדי שתימנע הכניסה למגרש".



"בואו לעודד, ועיזבו את האלימות בחוץ". רפ"ק שמעון זוהר, צילום: דוברות המשטרה
"בואו לעודד, ועיזבו את האלימות בחוץ". רפ"ק שמעון זוהר, צילום: דוברות המשטרה




איימו על בכיר בעירייה, ונעצרו



בין המקרים החמורים שהיחידה טיפלה בהם עד כה הוא מעצרו של תושב אשקלון בן 28 החשוד כי בשבועות האחרונים איים על חייו של מחזיק תיק הספורט בעיריית אשקלון יוסי כהן וזאת במחאה על פיטוריו של יו"ר הפועל אשקלון לשעבר איתן קסטנטיני, וזאת בשיתוף פעולה עם בלשי תחנת אשקלון. בפעילות יזומה של שוטרי היחידה למניעת אלימות בספורט הם הגיעו אל כהן, ולאחר תשאול שערכו הבינו ממנו כי הוא מאויים זו תקופה מסויימת וכי בחר שלא להגיש תלונה בנסיבות מסויימת. כהן, שוכנע להגיש תלונה מסודרת בעטיה בוצע מעצרו של האוהד, שבחקירתו קשר את עצמו לאיומים והודה בחשדות שיוחסו לו כך שבימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום.



הפעילות היזומה של היחידה היא אבן הדרך שכן שיתוף פעולה נוסף הפעם עם תחנת אשדוד נשא גם הוא פרי עם מעצרו של תושב אשדוד בן 34 עובד נמל אשדוד שעל פי החשד גנב 17 אבוקות ושלושה נרות עשן המיועדים לאוניות כשכוונתו הייתה להגיע איתם למופע פירוטכני באימון הראשון של עירוני אשדוד. רפ"ק זוהר ציין כי מעצרו מנע את הסיכון בשימוש באותם אמצעים והוא הורחק מהמגרשים. 



בנוסף לכך ציין רפ"ק זוהר במשחקה הראשון של הפועל באר שבע במשחק הליגה עיכבו אנשי היחידה 10 אוהדים שהגיעו למגרש והפגינו אלימות.



אבוקות שנתפסו בנמל אשדוד, צילום: דוברות המשטרה
אבוקות שנתפסו בנמל אשדוד, צילום: דוברות המשטרה