מכבי חיפה הודיעה היום (רביעי) על צירופו של רוב מאס לצוות המקצועי. ההולנדי בן ה-47 מונה לעוזרו של גיא לוזון והוא חתם על חוזה לעונה וחצי. מדובר במינוי הראשון של מו אלאך מאז הגעתו לירוקים. מאס שהחל את דרכו המקצועית ב-2013 כעוזר מאמן בואלוויק, שיתף פעולה עם אלאך גם בוויטסה, עת ששימש כעוזרו של פטר בוס. בשנה האחרונה הוא אימן את קאמבור מליגת המשנה בהולנד.



מוקדם יותר, שחקני מכבי חיפה בחרו לגבות את לוזון, שמעמדו מעורער כבר תקופה ארוכה. בקבוצה סיפרו כי למרות ההפסד גם המאמן וגם במועדון הרגישו כי הקבוצה הציגה משחק טוב והייתה ראויה לפחות לנקודה. שחקני הקבוצה סיפרו היום כי לראשונה העונה ראו את מאמנם שקט מדי באימון השחרור ואף טרוד. "הוא עושה את המקסימום ומשקיע את כל כולו באימון אך משהו לא עובד", אמר אחד השחקנים ואף יצא להגנתו של המאמן: "אין סיבה לפטר את לוזון. הוא לא הבעיה".



גם בהנהלת המועדון בחרו, למרות ההפסד הכואב, בשלב זה אין כוונה לבצע זעזוע. נשיא המועדון יעקב שחר בחר להעביר את ההחלטה למו אלאך והאחרון בחר בשלב זה לאפשר ללוזון להמשיך כמאמן הקבוצה לפחות עד למשחק מול אשקלון. "גיא לא מתכוון להתפטר בשלב זה כי הוא מאמין שיכול לחבר את הקבוצה" אמרו מקורביו של המאמן והוסיפו: "כאשר הוא ירגיש שהוא הבעיה, הוא הראשון שיפנה את המקום".



אלאך עצמו עזב אתמול את ישראל וטס להולנד בכדי להסדיר את ענייני משפחתו ולקדם את הגעתם לישראל. לא מן הנמנע כי אלאך ינצל את השהות בהולנד בכדי להיפגש עם מספר אנשי מקצועי וינסה לקדם את הגעתם של שחקני רכש בחודש ינואר. במועדון אישרו כי המנהל המקצועי מעוניין להביא מגן שמאלי זר בחודש ינואר. מבחינה מקצועית השחקנים זכו היום ליום חופש וכבר מחר ימשיכו בהכנות לקראת המשחק מול הפועל אשקלון ביום שבת. המשחק מול אשקלון יסגור את הסיבוב הראשון ובקבוצה מקווים לסיים אותו עם ניצחון. אופיר מזרחי שנעדר בחודשיים האחרונים צפוי להיות בסגל.