במכבי תל אביב מבינים לאחר הדרבי החלש והמאכזב שלהם כי תוצאת התיקו 0:0 נגד הפועל תל אביב אתמול (שני) עושה איתם חסד מקצועי. באימון היום אמור המאמן ולאדן איביץ' לבחון אם השחקנים הגיעו בקלות דעת למשחק, כיוון שלמעט 10 דקות במחצית השנייה היכולת הייתה לא של קבוצה שדרכה לתואר האליפות נראית סלולה. איביץ' ניסה לתרץ: "המטרה היתה להביא שלוש נקודות. יצרנו מצבים ולא הצלחנו להבקיע. שיחקנו בזמן קצר חמישה משחקים וכבר ביום ראשון יש לנו משחק חוץ בירושלים בו ננסה להביא יכולת טובה יותר".

גורם בסביבת המועדון: "מכבי תל אביב היא עדיין הקבוצה החזקה ביותר בליגה. הדרבי הזה לא היה מוצלח מקצועית והתקוות לניצחון על הפועל התנפצו כבר בהתחלה כשראו שהיכולת דלה. אסור לשכוח את ההדחה המוקדמת מאירופה, ולא בכל משחק יהיו שערי מזל של אלי דסה ואלירן עטר שיגרמו לאוהדים לראות תמונה לא מציאותית, כי מכבי תל אביב היא הקבוצה הפחות חלשה מהאחרות ולא הטובה שבהן".
האכזבה במועדון מורגשת וקיימת תהייה אם לא היתה טעות שלא לצרף קשר מרכזי יצירתי או חלוץ זר, לאחר מכירתו של וידאר קיארטנסון. אתמול לא נרשמו כלל למשחק ארון שוינפלד, רוסלן ברסקי, מתן חוזז, אופיר דוידזאדה, שחר פיבן ומאור קנדיל, שעדין לא שיחק כלל במסגרת הליגה. גם העובדה שהמאמן, שמזכיר כמות משחקים צפופה בלא מעט הזדמנויות, אינו מאפשר לאלי דסה ושרן ייני מנוחה מהעומס. המאמן הסרבי גם מתעלם מקצועית מארון שוינפלד ואיתן טיבי, כשגם דור פרץ ואבי ריקן הפכו לפתע למי שמבלים בשבועות האחרונים יותר ויותר מחוץ לכר הדשא.

על פניו, איביץ' אולי אינו מתרגש מאיבוד שתי הנקודות, אבל אתמול לא הצליח להגיב נכון למהלכים של מאמן הפועל תל אביב קובי רפואה. דור מיכה, ללא ספק אחד משחקני הקישור הטובים בישראל, נסגר לחלוטין ולא הצליח להניע או לעורר מתרדמתם את אלירן עטר ועומר אצילי. אייל גולסה נע שוב בתוך משחק בינוני וכשהמגנים אנריק סבוריט האנמי ואלי דסה חסר הדיוק מתברברים בשטחי משחק לא חשובים המעבר למערך של שלושה בלמים היה מאוחר, כמו גם הכנסתם של צ'יקו אופאדו ויונתן כהן.
גורם בסביבת המועדון: "זו לא הקבוצה שהאוהדים רוצים לראות. התחושה בסיום הייתה כמו של הפסד, כיוון שרוב השחקנים אתמול לא הבינו את חשיבותו של הדרבי ואת הרצון לנצח אותו. היכולת וההתנהלות המקצועית מזכירה לכאורה את ימיו הלא טובים של ג'ורדי קרויף".
איתי שכטר שהיה אחראי על החמצה גדולה מול השוער לבקוביץ', אמר: "אם הייתי מצליח להבקיע במצב הזה הייתי משנה את הכול. צריך לדעת לנצח גם כשאנחנו משחקים פחות טוב, והפעם המשחק נראה קצת עייף וקצת כבד. בהחלט לא הגענו למשחק יהירים, אולי פחות עדיפים ומרוכזים וזה חלק מהמשחק. אולי עשינו כבוד להפועל, קבוצה שנשארת בעמדות ומתבססת על התקפות מתפרצות והייתה צריכה להיענש. הם עשו הגנה רוב המשחק, ותיקו משקף את זה. עכשיו אנחנו צריכים להרים את עצמנו כבר נגד בית"ר ירושלים".
המובילה הפועל חדרה: "אנחנו לא מסתכלים על קבוצות אחרות ולא על הפועל באר שבע. צריך לכבד את הפועל חדרה כי בכדורגל הישראלי והעולמי יש קבוצות שבאו מלמטה ולקחו תארים, וחובה לכבד כול קבוצה"
הרצון להיות מוזמן לנבחרת ישראל: "כל שחקן רוצה להיות חלק מנבחרת ישראל. יש לנבחרת הלאומית מאמן ומנהל מקצועי ואני מאמין שהם יקבלו את ההחלטות הכי טובות". הקפטן שרן ייני רשם אתמול את ההופעה ה–400 במכבי תל אביב בכל המסגרות.