הפועל תל אביב פנתה הערב (שני) במכתב חריג וחריף ליושב ראש איגוד הכדורסל, מנכ"ל האיגוד והיועצת המשפטית. "איבדנו אמון בבית הדין ולא נופיע לדיונים משמעתיים עד לבירור טענותינו", נמסר מהמועדון.



המכתב המלא שנשלח מהפועל תל אביב
1. בימים אלו סיימנו לאסוף ולנתח את כתבי האישום שהגיש תובע האיגוד עורך הדין טל אור כנגד קבוצות ליגת העל בכדורסל ובכללן הפועל תל אביב. כמו כן, נותחו הדרישות לעונש שביקש תובע האיגוד מבית הדין להטיל על הקבוצות, החלטות בית הדין ואירועים מהם בחר תובע האיגוד להתעלם וכלל לא להגיש כתבי אישום.



2. המציאות שעולה מניתוח החומרים חמורה, ומעלה שאלות קשות על תפקודו של תובע האיגוד ודיני בית הדין של איגוד הכדורסל. בנוסף, היא מצביעה על אפליה ברורה לכאורה של הפועל תל אביב - הן בגין המקרים בהן עמדה לדין לעומת קבוצות אחרות, הן בגין העונשים שביקש להטיל עליה תובע האיגוד והן בגין העונשים בפועל שקיבלה הקבוצה.



3. דוגמה לחוסר האחידות בהתנהלותו של התובע ניתן למצוא בשני מקרים שנדונו לאחרונה בבית הדין של איגוד הכדורסל. בעוד לאחר הדרבי התל אביב אותו סיכמו דוחות המשקיף והשופטים את המשחק כנקי מאירועים חריגים (פרט לזריקת קונפטי), מיהר תובע האיגוד להגיש נגד הפועל כתב אישום חמור המבוסס על תלונת מכבי תל אביב וביקש מבית הדין להטיל על הקבוצה עונש קשה של סגירת יציע למספר משחקים והארכת תוקף רדיוס על תנאי למשך שנה. לעומת זאת בחר תובע האיגוד לטפל בכפפות של משי במקרה בו עמדה הפועל חולון לדין, בגין נהמות גזעניות וזריקת חפצים שאף פגעו בשחקנים (כולל בקבוק שתיה מלא!) ובשופטים במסגרת חצי גמר גביע המדינה. במקרה זה, כפי שהובא לידיעתנו ביקש התובע מבית הדין להטיל עליהם קנס כספי של 25,000 שקלים שעמד כעונש על תנאי כנגד הקבוצה, בנוסף לקנס כספי של 10,000 שקלים על תנאי בהתפרעות הבאה. ללא רדיוסים, סגירות יציעים, סגירות שורות או שאר עונשים חריגים ובלתי מקובלים בשום ענף ובשום מדינה, ואשר שמורים אצל התובע להפועל תל אביב בלבד. הרי ברור לכולם כי בקבוק מלא בשתייה שמושלך אל הפרקט (ואף פגע באחד השחקנים) היה גורר ענישה כבדה הכוללת רדיוסים, סגירות יציעים וקנסות אסטרונומיים, אך כאמור עונשים אלה שמורים להפועל תל אביב.



כיצד ייתכן שבזמן שכנגד קבוצת הפועל תל אביב מופעלים חדשות לבקרים עונשי רדיוס, סגירת יציעים ועונשי רדיוס על תנאי מסתפק תובע האיגוד בעונש כספיים זעומים בבואו להכריע את דינן של קבוצות אחרות וכל זאת בהפרש של שבועיים בלבד



4. האפליה והקיפוח של הפועל תל אביב באים לידי ביטוי גם בטיפול בתלונות שהיא מגישה על מול תלונות של קבוצות אחרות. כך לדוגמא, ביום 6.2.19 הגישה הפועל תל אביב תלונה בצירוף צילומי טלוויזיה, המראים בבירור אוהד של קבוצת מכבי תל אביב מבצע תנועה של שיסוף גרון. תובע האיגוד שרק שבועות קודם לכן מיהר להעמיד את הפועל לדין על בסיס תלונה של מכבי תל אביב, בחר במקרה בו אנחנו הגשנו תלונה להעביר את החומרים לידי מכבי תל אביב זכות שלא ניתנה לנו ולבסוף החליט לא להעמיד את הקבוצה כלל לדין במקרה זה ולהסתפק בהחלטת מכבי להרחיק את האוהד ממשחק אחד. יודגש שמהפועל תל אביב מצפה תובע האיגוד ובית הדין לשלול מנויים לתקופות ארוכות ואף להגיש תלונות במשטרה. לא מתקבל על הדעת שתובע שאמור להיות נייטרלי, והשפעתו על בית דין פנימי שכזה משמעותית וברורה, ינהג באיפה ואיפה וחוסר אחידות כזה.



5. יש בליבנו גם על מדרג העונשים שמבקש תובע האיגוד מהדיינים להפעיל כנגד הפועל תל אביב. באופן אבסורדי, העונשים הן העונשים הכספיים והן עונשי הרדיוס וסגירת היציעים המופעלים כנגדנו כבדים בהרבה מהעונשים המוטלים על קבוצות אחרות בענף, יתרה מכך, העונשים המופעלים כנגד הפועל תל אביב חריגים גם בהשוואה לקבוצת ליגת העל בכדורגל כאשר בכדורגל התקציבים כידוע כפולים ומכופלים. בנושא זה אף עסק העיתונאי אור שקדי באתר וואלה כאשר פרסם בתאריך 14.1.18 כתבה, לפיה הפועל תל אביב תשלם סכום קנסות זהה לסכום הקנסות ששילמו באותה תקופה כל קבוצות ליגת העל בכדורגל יחד.



6. זאת ועוד, כשהגשנו לבית הדין טבלה המשווה בין העונשים הנהוגים בכדורגל אל מול העונשים אותם הוא מבקש להטיל עלינו ועלינו בלבד, הוא סירב לעסוק בסוגיה והטיל ספק בטענה - זאת על אף שנתוני העונשים בכדורגל חשופים לכל באתר ההתאחדות לכדורגל.



7. תובע האיגוד נחוש לפעול כנגד הפועל תל אביב. אם במטרה לרצות מישהו, או מכל סיבה אחרת שבגינה הוא בוחר לפעול בצורה שאינה מכבדת את מוסדות איגוד הכדורסל. פעולות אלה פוגעות פגיעה אנושה בהפועל תל אביב, עד כדי כך שהוא בוחר לפסול טענות שלנו במקום לבצע את עבודתו ולבחון את עצמו.



8. לאור כל האמור לעיל, ולאור החומר אשר מסכם את פעילות בית הדין של איגוד הכדורסל מיום חזרתנו לליגת העל, חומר אשר שנאסף אצלנו ונחשוף אותו בבוא העת, הגענו למצב בו איבדנו אמון בניקיון הכפיים של תובע האיגוד והמוסדות המשפטים ולכן איננו רואים טעם יותר להופיע בפני מוסדות אלו.



9. אנו קוראים לראשי האיגוד לפתוח בבדיקה מקיפה בנוגע למדיניות העמדות לדין והענישה כנגד קבוצות הליגה, וכן להתנהלות תובע האיגוד והשיקולים המנחים אותו.



10. מועדון הכדורסל הפועל תל אביב, שהוא אחד מאבני היסוד של הכדורסל הישראלי, מצפה לבדיקה מקיפה של שלל טענותינו ולפעולת אופרטיביות של איגוד הכדורסל להפסקת האכיפה הבררנית כנגדנו והפגיעה הנלווית בכדורסל ובאמון בבית הדין. אנו מקווים שלא נאלץ לנקוט בצעדים נוספים בנושא.