בראיון בלעדי לספורט  1 ראדה פריצה מדבר על הכל  החלוץ השבדי שחווה תקופה ענקית במכבי תל אביב וחזר לחצי עונה במכבי פתח תקווה מאוכזב מהקדנציה השנייה שלו, אבל תולה את העניין בפציעה טורדנית שהפריעה לו למצות את יכולתו  מאז שנחת כאן שוב בחודש ינואר.

תתפלאו לשמוע  אבל פריצה דווקא מבין את השיקולים שגרמו למכבי לוותר עליו, חושף איך הוא כמעט בכל זאת חזר לקריית שלום ומוסיף שבכל מקרה ינצור את התקופה בצהוב כטובה בחייו. השבדי גם מצר על לכתו של רן בן שמעון, נותן טיפים לערן זהבי ורומז לנו מתי הוא מתכוון לפרוש.
​החל מהעונה הבאה: שישה זרים בליגת העל

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של ספורט1
ואי אפשר בלי התייחסות לטורניר יורו 2016 ולנבחרת שבדיה שלו. פריצה מנתח את הסיכויים  ושופע מחמאות לחבר זלאטן איברהימוביץ'. ביום שבת, כשתוכרע זהות האלופה פריצה כבר ינוח בביתו בהלסינגבורג אבל משם הוא יחזיק אצבעות למכבי תל אביב.
הגעת למכבי פתח תקווה בינואר עם ציפיות גבוהות ולא עמדת במבחן התוצאה
גם אני מאוכזב אבל צריך לזכור שהיה לי חוסר מזל.  נפצעתי כבר במשחק הראשון וזה מנע ממני להיות כשיר ב-100 אחוז. אסור לשכוח גם שהליגה בשבדיה נגמרה בנובמבר ולמעשה הגעתי בלי אימונים קבועים, רק אימונים אישיים.
רן בן שמעון הביא אותך למכבי פתח תקווה ואחרי חודש הוא עזב.
היתה לנו תקופה רעה מאוד של 7-6 משחקים ללא ניצחון בליגה, אבל בן שמעון לא היה הבעייה. הוא מאמן טוב מאוד ואני בטוח שאם הוא היה מקבל אעוד צ'אנס וצובר ניצחון, הוא היה מצליח להרים אותנו למעלה. בכל מקרה הוא לא איבד את חדר ההלבשה.
ואז הגיע דני גולן
איך שהוא הגענו עשינו תיקו מול הפועל תל אביב והנקודה הזאת היתה מאוד חשובה. לגולן חשובה מאוד ההחזקה בכדור והעמידה במגרש ורואים שזה עובד לו טוב.
וברקע יש תמיד את אבי לוזון
הוא באמת נולד למכבי פתח תקווה והוא מה שהיא צריכה. לוזון אדם תובעני שמאוד רוצה שהקבוצה תצליח. כשהוא מדבר אתך, אתה מדבר עם מקצוען.
היית במועדון הכי גדול בארץ כששיחקת במכבי תל אביב והגעת למועדון קטן, כמעט ללא קהל. אולי לכן לא ראינו הפעם את הפריצה ההוא?
כמקצוען אתה צריך להתכונן הכי טוב שאתה יכול לכל משחק וזה לא משנה אם אתה משחק מול 1,000 צופים או 100,000. ברור שכאשר יש יותר קהל יש יותר אנרגיה, אבל לא מעבר לזה.
  
היו כאלה שהופתעו כשבחרת לחזור דווקא למועדון כמו מכבי פתח תקווה. התייעצתי עם גל אלברמן וטל בן חיים, שגדלו פה לפני שעברו הלאה, ושניהם המליצו לי להגיע. כשנוצר הקשר עם פתח תקווה היססתי כי בדיוק רק חזרתי לשבדיה וגם היה לי חוזה, אבל נתנו לי להרגיש שמאוד רוצים אותי. הסיכום שלי עם אשתי היה שכל עוד אני משחק כדורגל, אני מחליט איפה נגור וכשאפרוש היא תחליט.
פריצה שיחק שנתיים וחצי במכבי תל אביב. הוא הגיע יחד עם ערן זהבי בחלון ההעברות של ינואר 2013 והשניים זללו מאז שלוש אליפויות. בקיץ החולף שוחרר השבדי מהצהובים לא לפני שרשם משחק פרידה מפואר: הוא כבש שלושער ב-2:6 בגמר הגביע על הפועל באר שבע.
איך הרגשת כשמכבי תל אביב אמרה לך שלום?
רציתי להמשיך ולשחק בליגת האלופות, אבל במכבי רצו להצעיר את הקבוצה. בכל מקרה אני לא כועס. היתה לי תקופה מדהימה בצהוב ואלו היו השנים היפות בקריירה שלי. בוא אני אגלה לך סוד. ג'ורדי קרויף לא סגר בפניי את הדלת בקיץ ההוא. הוא אמנם הבהיר שכנראה לא אמשיך, אבל אמר שיש סיכוי גם שההחלטה תשתנה. פשוט חלון ההעברות בשבדיה עמד להיסגר ולא יכולתי להמתין יותר.
ועדיין. במקומך הביאו את דיאן ראדוניץ' ואורלנדו סה. יותר צעירים, אבל פחות מוצלחים. אולי אתה היית תורם יותר מהם?
ראיתי את סה בכמה משחקים והוא חלוץ טוב. ולגבי, יכולתי לתרום יותר גם למכבי פתח תקווה אם לא הייתי גורר פציעה.
מכבי כנראה גם לא תזכה באליפות אחרי שלוש זכיות רצופות ודי בקלות. מה קרה להם? איבדו את הרעב?
 לא מאמין  שמדובר ברעב. היה חסר להם  את הניצוץ  האחרון כדי להכריע את האליפות.  ראיתי  את באר שבע גם העונה ומכבי טובה ממנה.
עשו לכבודך טקס מרגש כשמכבי פתח תקווה הגיעה לשחק מול הצהובים.
היה מדהים לקבל כל כך הרבה אהבה מאנשי המועדון ומהקהל. מאוד רציתי לשחק מול מכבי אבל לצערי הייתי פצוע. חשבתי על האפשרות שאכבוש נגדם ונגד שער 11. בכל מקרה לא הייתי חוגג.
ערן זהבי צריך להישאר במכבי או לעזוב?
להישאר. המשפחה שלו גרה בישראל ומדי שבוע הוא יוצר פה שיאים והיסטוריות. ובוא אני אגיד לך משהו על מכבי תל אביב. מדובר במועדון שיכול לשחק בכל ליגה באירופה, גם בגדולות. נכון שבספרד או באנגליה הצהובים לא יזכו באליפות אבל הם גם לא ירדו ליגה.
בחודש הבא יחל טורניר יורו 2016. ישראל לא תהיה שם, אבל שבדיה דווקא כן במה שעשוי להיות הטורניר האחרון של זלאטן איברהימוביץ'. "אני ואיברה שיחקנו ביחד בנבחרת הצעירה של שבדיה", אומר פריצה, "בעיניי הוא ברמה של ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו. הוא רק שונה מהם כבן אדם. הוא מאוד אוהב את עצמו, אבל גם בן אדם מדהים. לא נראה לי שאי פעם יהיה בשבדיה שחקן ברמתו".
כמה רחוק איברהימוביץ' מסוגל לקחת את שבדיה?
 ברור לי שלא נזכה ביורו אבל אנחנו יכולים לעבור את שלב הבתים למרות שיש לנו בית קשה מאוד (עם בלגיה, איטליה ואירלנד).
ועד כמה פריצה עוד ימשוך כשחקן פעיל?
מבחינתי יש לי לפחות עוד שנה שנתיים ברמות הגבוהות.  אני לא יודע אם זה יהיה בישראל למרות שאני לא סוגר דלתות אף פעם./
ואחרי הפרישה, יש מצב שתישאר לגור בישראל?
כרגע אני יודע שאני רוצה להישאר ולעסוק בכדורגל גם אחרי שאפרוש. אני מאוד אוהב את ישראל ולא פוסל אפשרות לחזור לכאן בעתיד.
שתף בפייסבוק שתף בטוויטר