כאוס תחבורתי בלונדון: מזג האוויר הקיצוני והשלג הכבד גרמו לביטולן של עשרות טיסות בשדה התעופה הית'רו, גטוויטק סטנסטד, כאשר גם הנסיעות ברכבת התחתית בוטלו. הרשויות בממלכה העלו את רמת האזהרה מפני מזג האוויר, והעריכו כי ימשיך לפחות עד ליום שלישי הקרוב.

מזג האוויר הקיצוני גרם גם לשיבושי ענק במערכת הכבישים בסמוך לבירה, כאשר נהגים דיווחו כי נתקעו בכבישים הראשיים למשך שלוש שעות. בעקבות כך, כביש הטבעת של לונדון, M25, המשמש כעורק תחבורה ראשי, נחסם לתנועה בשני הכיוונים, ונפתח מחדש רק הבוקר. הרשויות הדגישו כי במהלך הלילה הטמפרטורות הגיעו עד ל-15 מעלות מתחת לאפס, ויצרו שכבות קרח על הכביש.

כמו כן, הרשויות בממלכה דיווחו כי יותר מ-90 טיסות בנמל התעופה הבינלאומי הית'רו בוטלו, וכך גם עשרות טיסות בנמל התעופה סטנסטד שנסגר לצורך פינוי השלג ממסלולי ההמראה. גם בנמל התעופה גטוויק, בוטלו כ-20 טיסות, כאשר צפויים שיבושים נוספים בלוח הטיסות. דובר נמל התעופה סטנסטד, מסר אמש כי "מסלול ההמראה סגור כעת על מנת לאפשר פנוי שלג. עקב תנאי מזג האוויר, כל הטיסות מושבתות כעת. מומלץ לבדוק את סטטוס הטיסה עם חברת התעופה שלכם".

שדה התעופה במנצ'סטר תחת שלג כבד (צילום: רויטרס)
שדה התעופה במנצ'סטר תחת שלג כבד (צילום: רויטרס)

דובר שדה התעופה הית'רו הוסיף: "תנאי מזג האוויר הגרועים בבריטניה צפויים להמשיך, ואנו רוצים להרגיע את הנוסעים שאנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם חברות התעופה ועם הבקרה האווירית כדי להוציא את הטיסות בשלום ובמהירות האפשרית. אנו מעודדים את הנוסעים לבדוק את מצב הטיסה עם חברת התעופה שלהם".

לצד השיבושים בשדות התעופה, גם הרכבת הלאומית בממלכה דיווחה על שיבושים קשים במערכת הרכבות. מטעם החברה נמסר כי "כדי לאפשר לרשת הרכבת לבדוק שהמסילות נקיות משלג ומקרח, יבוטלו כל הרכבות הראשונות לכל כיוון, בכל המסלולים. יש לנו גם רכבות במיקום שגוי לאחר הפרעות התנועה אמש, מה שיגרום לביטולים נוספים לשירותים ברחבי הרשת".