עבור נערות רבות שזקוקות לסיוע בשל אירועי עבר קשים, בית גולדשמיט של ארגון אור שלום, שנמצא בהרי ירושלים, מהווה בית חם ומכיל המעניק להן את התמיכה הנפשית שהן זקוקות לה.

אם הבית במעון המשפחתי היא מירה וולף (68) מגבעת יערים. כבר שנים ארוכות מנהלת וולף את המקום - משפחתון פוסט־אשפוזי לנערות הנמצאות במצבי סיכון בשל עברן. תפקידה של וולף כולל בין היתר הענקת תמיכה רגשית לצעירות ואחריות על הטיפול בהן, וכן ניהולו השוטף של המעון.

בנוסף עובדים במקום מבשלת, מנקה וגנן, שנותנים לנערות "תחושה וריח של בית", לדבריה. הנערות חיות במקום מספר שנים עד אשר מצבן משתפר וניתנים להן הכלים להצליח בחיים העצמאיים.

בעבר ניהלה וולף, אם לשלושה וסבתא, מעון משפחתי נוסף של אור שלום בירושלים ביחד עם בן זוגה. במסגרת המעון הקודם גידלו בני הזוג ביחד עם ילדיהם שבע נערות שהיו בסיכון. "מבחינתי זו הייתה חוויה מאוד משמעותית ומאתגרת שעיצבה מאוד את התא המשפחתי שלנו", היא מספרת בשיחה עם "מעריב". לאחר שהתאלמנה מבעלה שבה וולף לאור שלום, והפעם לבית גולדשמיט.

"בעבודה הזאת אני צריכה להיות נטועה עם הרגליים על הקרקע", היא מדגישה. "יש בה סיפוק אדיר כאשר הבנות יוצאות לחיים נורמטיביים. מדובר במקום שחווים בו דיסוננס על בסיס שעתי. את מביאה את הבית איתך לעבודה ולוקחת עבודה איתך הביתה. זה מקום לא קל שמטלטל את החיים אבל אני מאוד אוהבת את הבנות, ומאוד אוהבת לחוות איתן תהליך שמסתיים בהצלחה".

אור שלום הוא ארגון ללא מטרות רווח המטפל בילדים ונוער בסיכון שהוצאו מחזקת הוריהם על ידי רשויות הרווחה בשל נסיבות של חוסר מוגנות קיצונית וקשיים בתפקוד ההורי. לארגון 21 מעונות משפחתיים בתוך הקהילה, ובית גולדשימט הוא אחד מהם.

אחד החלומות של וולף הוא להקים במשפחתון חדר טיפולים לוויסות חושי, לאחר קורס ייעודי שעברה בנושא, במטרה לייצר למטופלות סביבה רגועה ובטוחה. "הקמת החדר כרוכה בעלויות כספיות שעדיין לא הצלחנו לגייס. לבנות שלנו זה יהיה ממש מזור לנשמה. אני מקווה שנצליח להגשים את החלום הזה".

לתרומות לאור שלום אפשר להיכנס לאתר הארגון.