במפלגת העבודה מדווחים על התקדמות במגעים עם התנועה, בראשות ציפי לבני, על אפשרות של רשימה משותפת שתתמודד במסגרת גוש של מרכז- שמאל בבחירות לכנסת ה-20. את המגעים מנהלים יו"ר העבודה יצחק בוז'י הרצוג ויו"ר התנועה ציפי לבני.


הרצוג ולבני נפגשו הבוקר (שישי) בחדר האח"מים בנמל התעופה בן גוריון, בדרכם לפורום סבן בוושינגטון, ושוחחו על האפשרות של ריצה משותפת. המגעים בין שניהם ימשכו גם בוושינגטון. הרצוג העלה לעמוד הפייסבוק שלו תמונה עם לבני בנתב"ג ואילו לבני העלתה לעמוד שלה תמונה עם השר נפתלי בנט בנתב"ג, שגם הוא יצא לפורום סבן.
 

לבני והרצוג בדרך לפורום סבן. צילום: פייסבוק של הרצוג

על פי גורמים בעבודה, ללבני מוצע להצטרף בראשות התנועה למערך פוליטי חדש, במתכונת של 'ישראל אחת', רשימה שהוקמה על ידי מפלגת העבודה בראשותו של אהוד ברק לקראת הבחירות לכנסת החמש עשרה. הרשימה המאוחדת כללה אז את מפלגת העבודה וכן מפלגות מהמרכז: המפלגה הציונית דתית מימד ומפלגת "גשר" של פורשי הליכוד בראשות דוד לוי.


על פי ההצעה, לבני תקבל את המקום השני ברשימה, ואילו שני מקומות נוספים בעשירייה הראשונה ישוריינו עבור עמרם מצנע ועמיר פרץ. לגבי ח"כ מאיר שטרית, אומרים בעבודה כי אם ירצה להצטרף לחיבור הפוליטי החדש, הוא יוכל להתמודד בפריימריז של העבודה, אך לא ישוריין. 


 
מלשכת לבני נמסר כי מתנהלים מגעים עם כולם, אך טרם נפלו הכרעות. גורמים בתנועה אמרו כי אכן מתקיימים מגעים עם העבודה, אך עד כה לא הושגו סיכומים כלשהם "והדיבורים נמשכים".


במקביל, גם יאיר לפיד מעוניין לראות את ציפי לבני בשורות מפלגתו, אולם גורמים בעבודה טוענים כי שרת המשפטים לשעבר מעדיפה בשלב זה לחבור להרצוג. הסכם איחוד רשימות כזה יהיה טעון אישור ועידת מפלגת העבודה.


גם לפיד רוצה לראות את לבני במפלגה שלו. צילום: אלוני מור

בהמשך מתכננים בעבודה לצרף גם את קדימה בראשות שאול מופז לגוש החדש. במקרה כזה יהיה צורך לשריין גם למופז מקום בעשיריה הראשונה דבר שעשוי לעורר התנגדות בקרב חברי הכנסת המכהנים של המפלגה, בשל הצפיפות שתהיה בקדמת הרשימה, דבר שיפחית את סיכוייהם להבחר שוב במקום ריאלי.
 


בתוך כך, פתחו פעילים במפלגת העבודה בקמפיין אינטרנט תחת הכותרת "ציפי בואי לעבודה". הפעילים כותבים כי על פי סקרים שונים, אם הרצוג ולבני ירוצו במפלגה אחת, הם יהפכו למפלגה הגדולה ביותר בכנסת, עם 24 מנדטים, זאת בניגוד ל-17 מנדטים בלבד שיקבלו ביחד אם ירוצו בנפרד.
 

"המספרים מדברים בעד עצמם! הפיצו את המסר בכל הכוח ותמכו בדף: ציפי לבני - בואי למפלגת העבודה! רק כך נוכל לבנות גוף פוליטי גדול בכל כוח ממשי שיחליף את השלטון", נאמר בעמוד הפייסבוק שפתחו הפעילים.

צילום: פייסבוק