מתהדק שיתוף הפעולה בין "האחים החדשים" בפוליטיקה הישראלית, בנימין נתניהו ונפתלי בנט. יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ זאב אלקין, ויו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, סיכמו ביניהם כי עם פיזור הכנסת ותחילת מערכת הבחירות הם יחתמו ביניהם על הסכם עודפים.



גם בבחירות הקודמות נחתם הסכם עודפים בין הליכוד לבית היהודי אולם אז הליכוד היה ברשימה משותפת עם ישראל ביתנו. על פי הסקרים האחרונים הליכוד והבית היהודי יהיו שתי המפלגות הגדולות בכנסת ה-20.

 
ח"כ איילת שקד אמרה כי שיתוף פעולה בימין חשוב כדי למנוע נדידת קולות לשמאל.


בבחירות הקודמות נחתמו הסכמי עודפים בין הרשימות הבאות: 

רשימת קדימה עם רשימת עם שלם של הרב חיים אמסלם שלא עבר את אחוז החסימה.
רשימת ש"ס עם רשימת יהדות התורה.
רשימת התנועה עם רשימת מרצ.
רשימת העבודה עם רשימת יש עתיד.
רשימת חד"ש עם רשימת בל"ד.


הסכם עודפים הוא הסכם בין שתי רשימות בבחירות, הקובע שסכום קולותיהן ייחשב ביחד בקביעת מספר המנדטים המוקצים להן. לאחר קביעת מספר המנדטים המשותף, מחולקים המנדטים ביניהן לפי גודלן היחסי.השיקולים בבחירה אם לחתום על הסכם עודפים, ועם מי, נוגעים בן השאר למישור הטכני, כדי להגדיל את הסיכוי לקבל מנדט נוסף, ולמישור הפוליטי-הסברתי.


במישור הפוליטי-הסברתי, נהוג שמפלגות חותמות על הסכמי עודפים עם מפלגות הקרובות אליהן אידאולוגית כדי למנוע מצב בו קולות של מצביעיהן יסייעו בעקיפין למפלגה שאינם מעוניינים בה.


מליאת הכנסת אמורה להצביע ביום ב' על חוק פיזור הכנסת והקדמת הבחירות ל- 17 במרס בקריאה שניה ושלישית. באופוזיציה חוששים מפני תרגיל של הרגע האחרון שבו יחתמו הליכוד, ישראל ביתנו והחרדים על הסכם להקמת קואליציה שיביא לביטול הבחירות אולם יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, הבהיר כי ביום ב' יובא חוק פיזור הכנסת לקריאה סופית ויאושר.