קבוצת פייסבוק חדשה שנפתחה לאחרונה תחת השם "מחאת מנהרות הכרמל" וחברים בה כבר למעלה מ-16 אלף אנשים, נאבקת לביטול הזינוק בגובה של 17.32% במחירי אגרת הנסיעה במנהרות. 


מנהרות הכרמל נפתחו ב-2010 במחיר של 5.7 שקלים לנסיעה במקטע אחד לרכב פרטי. מאז, עלו המחירים מספר פעמים בשיעור מצטבר של 52.6%, למחיר של 8.7 שקלים היום. מעבר לכך, חברי הקבוצה מזכירים כי כביש המנהרות הוא רק מקטע אחד, ולכן מי שרוצה לחצות את חיפה מהמבואות הדרומיים של העיר לצומת הצ'ק פוסט הפונה לצפון נאלץ לשלם 17.4 שקל לנסיעה של דקות ספורות בכיוון אחד. 

חברי הקבוצה, רובם תושבי חיפה והצפון, ציינו בדף הפייסבוק שלהם את רשימת דרישותיהם מחברת כרמלטון, המנהלת את מנהרות הכרמל: הורדת המחירים לארבעה שקלים למקטע, 50% הנחה לבעלי מוגבלויות ולאזרחים ותיקים, וכן אפשרות לרכוש מנוי חודשי או שנתי בהנחה. "אנחנו לא נוסעים במנהרות עד שהמחיר יחזור להיות שפוי", כתב אחד הגולשים בקבוצת הפייסבוק. בפוסט נוסף שהועלה בקבוצה נכתב: "מתחילת המחאה חסכתי כ-140 שקל תמורת יציאה מוקדמת בחמש דקות מהבית. סכום החיסכון עתיד לעלות לכ-500 שקל עד סוף החודש - וזה רק בגלל שלא נסעתי במנהרות הכרמל".


ראש עיריית חיפה, יונה יהב, העלה סטטוס שתומך במחאה בו כתב: "מנהרות הכרמל חייבות להיות פתוחות, זמינות ונגישות לכל הציבור. האם יעלה על הדעת שמי שרוצה להשתמש במנהרות רק פעם אחת ביום, יידרש לשלם 700 שקלים בחודש? שלא נתבלבל", הוסיף יהב, יש לברך על מנהרות הכרמל. הן מצמצמות באופן משמעותי את הפקקים בעיר, את זיהום האוויר, וחוסכים בהן שעות עבודה. זאת מטרתן העיקרית - לא עושק הציבור".

מחברת כרמלטון נמסר בתגובה: "מנהרות הכרמל מהוות עורק תחבורה מרכזי בעיר חיפה, המאפשר תנועה מהירה, נוחה ובטוחה, תוך קיצור מרחק הנסיעה וחיסכון בדלק ובזמן. תעריפי אגרת הנסיעה במנהרות, לרבות מועד ואופן עדכונם, מיושמים בהתאם להנחיות הסכם הזיכיון שנחתם מול המדינה לפני למעלה מ-10 שנים. בהתאם לכך עודכן תעריף הבסיס ב-1 בינואר 2015. אנו עוקבים אחר הקולות הנשמעים בעקבות עדכון התעריף".