מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר עצרו גולשת, תושבת עפולה, שהעלתה לרשת תמונות של כלבה החבוש מיד לאחר שבוצע בו ניתוח חיתוך אוזניים. על פי חוק צער בעלי חיים חל איסור על חיתוך ברקמה חיה של בעל חיים לצורכי נוי, ובין היתר אוזניים, זנבות וכל חלק אחר בגופו של בעל החיים. חיתוך אוזניים מהווה עבירה פלילית.

לאחר עבודה אינטנסיבית לאיתור הגולשת, אשר העלתה תמונה של כלבה חבוש ומעליה הכיתוב: "מסכן קטן - חתכנו לו את האוזניים", הצליחו מפקחי המשרד, בשיתוף עם המשטרה, לאתר את הגולשת בדירה בעפולה. בסוף השבוע הגיעו מפקחי המשרד בליווי המשטרה והפיקוח העירוני לביתה. הכלב הוחרם והועבר לטיפול במתקן מוגן של המשרד. הגולשת נחקרה והודתה בביצוע העבירה, אך סירבה למסור את פרטי הווטרינר שביצע את החיתוך. המקרה עודנו בחקירה, במטרה להתחקות אחר הווטרינר המבצע. נגד הגולשת נפתח תיק משפטי.

ד"ר נירית צפורי-ברקי, סגנית הממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות: "מדובר בעבירה חמורה על חוק צער בעל חיים, ואנו רואים זאת במלוא חומרת הדין. השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות קוראים לציבור להמשיך ולדווח לנו על כל מקרה של חשד להתעללות או התאכזרות לבעל חיים. כל פנייה נבדקת ומטופלת".