שופטת בית משפט השלום בתל אביב אפרת בוסני האריכה היום (שני) בארבעה ימים את מעצרם של שישה בכירים בחברת החשמל החשודים בעבירות חמורות הקשורות לקבלת שוחד, כחלק מפרשת חברת סימנס שבמרכזה נשלחה השופט לשעבר דן כהן, דירקטור בחברת חשמל, לרצות עונש של שש שנות מאסר.



השישה: דוד קון, יעקב חאין, יונה שוויצר, צבי אייל, יצחק הירש ודוד אלמקיאס חשודים כי במסגרת ניסיונות של חברת סימנס העולמית לזכות בפרויקטים הנאמדים במאות מיליוני שקלים בחברת חשמל העניקו גורמים בסימנס מיליוני דולרים לאותם בכירים, כדי שידאגו לקדם את ענייני החברה.
 
במסגרת הפרשה הגדולה הורשע השופט לשעבר דן כהן, מי שהיה חבר בדירקטוריון חברת חשמל בקבלת שוחד ונידון לשש שנות מאסר אותן כבר החל לרצות. לפני מספר חודשים חלה התקדמות מהותית בחקירה המנוהלת על ידי הרשות לניירות ערך (ני"ע)  ובשלב הפיכת החקירה הסמויה לגלויה נעצרו כאמור השישה החשודים בשורה של עבירות חמורות.
 

בבית המשפט טענו נציגי הרשות לני"ע כי מדובר בפרשה חמורה:  "אנחנו נמצאים באחת מפרשות השוחד החמורות ביותר שהיו במדינה. מדובר על תמנון עברייני רב זרועות. מערכת יחסים של קח ותן בין עובדים בחברת החשמל וחב' סימנס בישראל, במסגרת פרויקטים של חב' סימנס בישראל - עובדים שהיו בכירים ברמה הטכנית והרמה הניהולית. זו פרשה מתגלגלת. השופט לשעבר דן כהן כבר מרצה את עונשו. לאחרונה, הייתה התפתחות חקירתית משמעותית אותה נציג לביהמ"ש".
 
הנציגים הוסיפו כי ישנה תשתית ראייתית חזקה בתיק: "לעניין חשש ההימלטות מאימת הדין - החשש קם עת החקירה הפכה לגלויה ומוטחות בחשוד אשמות עליהן הוא חייב להשיב. מדובר על פשע חמור ומתוחכם עם תשתית ראייתית ברורה". השופטת בוסני קיבלה את עמדת הרשות לני"ע , אולם לא במלואה, והורתה כאמור להאריך את מעצרם של השישה בארבעה ימים.