ההודעה על הקדמת הבחירות משתקת לא רק את הכנסת ואת המערכת הפוליטית אלא גם את משרדי הממשלה. תוכניות רבות שעמדו לצאת לפועל, ואשר היו אמורות להשפיע על המשק ועל הציבור, יוקפאו מעתה ובפועל חלקן אף ייגנזו. 



אין תקציב חדש
יסתפקו במה שקיים

הפיצוץ בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר יאיר לפיד מסכל בראש וראשונה את העברת תקציב המדינה ואת חוק ההסדרים לשנת 2015 . התקציב היה אמור לעבור את אישור הכנסת עד סוף דצמבר השנה. בפועל, בגלל פיזור הכנסת, כל משרד ממשלתי יקבל מינואר הקרוב תקציב חודשי של 1:12 מהתקציב השנתי שהיה לו בשנה היוצאת. כלומר בפועל לא יהיה כל גידול בתקציבים וכל משרד ייאלץ להסתפק במנה חודשית הנגזרת מגובה תקציבו הקודם. הדבר יגרום להקפאת תוכניות פיתוח, השקעות, רפורמות מתוכננות וכיוצא באלה. בכנסת מעריכים כי הבחירות לכנסת ה־ 20
ייערכו בחודש מרץ או אפריל ורק כשישה חודשים לאחר מכן יובא תקציב חדש לאישור הממשלה והכנסת החדשה, ולכן מעריכים בוועדת הכספים שתקציב 2015 לא יאושר לפני חודשים יולי־אוגוסט בשנה הבאה. עד אז יצטרכו משרדי הממשלה להתנהל בעצלתיים ולעבוד על בסיס תקציב חודשי.
 
מכה למע"מ 0% ובריאות
תוכנית הדגל -היסטוריה
להתנהלות על בסיס חלקי תקציב יש משמעויות רבות, בהן פגיעה ברפורמות שונות. בין החשובות שבהן היא הרפורמות שתכננה שרת הבריאות יעל גרמן בנושא קיצור התורים בבתי החולים, הטלת מס על תיירות מרפא ועוד. הקדמת הבחירות מסירה מסדר היום גם את תוכנית מע"מ 0% על רכישת דירה ראשונה קרקע זולה לקבלנים שונים. גם תוכנית זו נפחה את נשמתה. 

 
קיצוץ כבד לביטחון
המשרדים ייאלצו
במשרד הביטחון ידעו שתגיע תוספת של שישה מיליארד שקל, בין היתר לחידוש מלאי תחמושת ואמצעי לחימה נוספים בעקבות מבצע צוק איתן. התוספת יועדה גם להצטיידות במערכות "מעילי רוח" למיגון טנקים, ולמימון פיתוח אמצעים לגילוי מנהרות. כל אלה יפגעו. 
 
מכה לחינוך
הבטחות גדולות ואכזבה
גם שורה של רפורמות בתחום החינוך, עליהן הכריז שר החינוך שי פירון חדשות לבקרים, יגנזו כעת. כך למשל התוספות להשכלה הגבוהה, התוכנית למימון כיתות קיץ לתלמידי כיתות א'-ד', רפורמת הבגרויות, רפורמת הפסיכומטרי ומפעלי הזנה לילדים, והתוכנית לבניית 400 מעונות יום שהיו
מאפשרים לאלפי אימהות לצאת לשוק העבודה.
 
האוכלוסיה החלשה ביותר
פגיעה בקשישים ובניצולי שואה 
מכה קשה יספגו גם המשרדים החברתיים שאמורים היו לקבל בתקציב החדש תוספת של 10 מיליארד שקל, מתוכם שני מיליארד שקל למשרד הרווחה. בין היתר תבוטל תוספת קצבת זקנה וכן תוספת של כמיליארד שקל שיועדה לניצולי שואה. גורל דומה צפוי לתוכנית למאבק בעוני ההולך ומתגבר.
 

הבטיחו 1.1 מיליארד שקל
 המשטרה ושב"ס ייפגעו
המשרד לביטחון פנים היה אמור לקבל בתקציב החדש תוספת של 1.1 מיליארד שקל עבור גיוס שוטרים בעקבות ההידרדרות במצב הביטחוני בירושלים, וכן גיוס סוהרים. 


 
היוזמה שבמחלוקת
חוק הלאום יידחה
הבחירות יגרמו גם לעצירתם של חוקים שרק הדיונים אודותיהם גרמו לקרבות קשים בתוך הקואליציה. כך למשל, כל שורת חוקי הלאום, שהיו אחת העילות למשבר הקואליציוני, ושאר החוקים שהגו בימין דוגמת החמרת הענישה על מיידי אבנים ושלילת תושבות ממחבלים ובני משפחותיהם. גם אלה
ירדו לפי שעה מסדר היום.

 
העיתון והשלטון
חוק "ישראל היום" ייתקע
מבחינתה של לשכת נתניהו יש חוק אחד שהבחירות המוקדמות מסכלות אותו סופית - חוק "ישראל היום", שעבר לאחרונה בקריאה טרומית, וברוב גדול, על אפו וחמתו של ראש הממשלה. כעת האיום הזה על עתידו של העיתון, התומך בגלוי בנתניהו, הוסר סופית