מהומה פרצה היום (שלישי) בבית המשפט העליון בסוף הדיון בעניינה של חנין זועבי. ברוך מרזל ואיתמר בן גביר  מעוצמה יהודית, החלו לקרוא לעבר זועבי "מחבלת", בכל מדינה נורמלית היו שולחים אותך למאסר עולם. אנשיה של זועבי קראו "לכו מכאן פשיסטים, לא יבחרו בכם לכנסת".

במקום נוצרה מהומה ומאבטחי בימה"ש הפרידו . ברוך מרזל תקף את בג"צ ואמר כי "שופטי בית המשפט חייבים להחליט באיזה צד של המפה הם. היחס הסלחני לזועבי עד היום בלתי נסבל. עורך הדין איתמר בן גביר אמר ש"זועבי מחייכת ולעצמה אומרת: 'היהודים פרייארים'. במקום להגיש נגדה כתב אישום  דנים אם להשעות אותה או לא. איפה שי ניצן איפה יהודה ויינשטיין?".

כזכור, היום התקיים בבג"צ דיון בעתירה של ח"כ חנין זועבי נגד החלטת ועדת האתיקה של הכנסת להרחיק אותה למשך שישה חודשים מדיוני המליאה והועדות. הדיון הסתיים ללא החלטה והיא תינתן בימים הקרובים. בתום הדיון מתחה סיעת בל"ד ביקורת על כך שלטענתם "חלק נכבד משאלות השופטים היו פוליטיות ולא משפטיות, דבר המנוגד לתכליתו ותפקידו של בית המשפט".

עורך הדין חסאן ג'בארין מארגון עדאללה שייצג את חנין זועבי טען בפני בית המשפט, שהחלטת הכנסת היא דורסנית כלפי חה"כ חנין זועבי, כמו גם מצד הרוב כלפי המיעוט. לדבריו, אם בג"צ לא יפסול את החלטת ההרחקה, עלול הדבר לפתוח פתח לכך שח"כים מטעם הרוב "יענישו" נציגי מיעוט בגין עמדותיהם הפוליטיות.
 

עו"ד  אייל ינון, יועצה המשפטי של הכנסת אמר בשם וועדת האתיקה: ״"אני לא חושב שהאינטרס הציבורי הוא צמצום סמכויותיה של ועדת האתיקה, אנו חולקים על כך שהתבטאויות פוליטיות הן מחוץ לסמכותה של ועדת האתיקה. הפגרה נלקחה בחשבון כאשר הוטלה על חברת הכנסת הסנקציה, רצה הגורל והענישה צומצמה בעקבות פיזור הכנסת. ייאמר לזכותה של זועבי שהיא מדברת מהראש ולא מהבטן”, אמר והוסיף, ״התבטאות של "הם לא טרוריסטים..." בשעה שלושת הנערים חטופים וגורלם לא ידוע זה לא עוד אמירה פוליטית אלא הזדהות עם אוייבי המדינה הפועלים בדרך של טרור״.
 
השופט ג׳ובראן הצטרף לדבריו ואמר, ״הדברים שנאמרו הם דברים קשים וגם העיתוי, אין על כך ויכוח״, אך ביקש לברר את משמעות החזרה בה מדברים אלו בהמשך. השופט חנן מלצר מתח גם הוא ביקורת על זוועבי ואמר כי,  "לא היה קיים בעולם מקרה של חבר פרלמנט שקרא להטיל מצור על המדינה שלו, אין לכך תקדים".  דברים דומים אמרה השופטת אסתר חיות, "אני אישית לא מבינה איך אדם שטוען שהוא דוגל באי אלימות יכול לומר על בני אדם שחטפו ילדים שהם לא טרוריסטים”.
 
בקשה לפסול את זועבי מהתמודדות לכנסת


יו"ר סיעת בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה: אנו מקווים כי שופטי בג"צ יעמידו חומת הגנה משפטית למול מסע ההסתה והאלימות הפרלמנטרית חסרת התקדים של ממשלת נתניהו וסיעות הימין, שהפרו כאן את החוק והאתיקה כאחד, שכן המסר שיצא מכאן יהדהד לניסיונות נוספים של ח"כים מהימין לפעול נגד חה"כ זועבי ונגד נציגי הציבור הערבי. 

בתוך כך ח"כ אלכס מילר, שאמור לשמש כסגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית מטעם ישראל ביתנו, הודיע כי בכוונתו להגיש לועדת הבחירות בקשה לפסול את מועמדותה של ח"כ חנין זועבי (בל"ד) לכנסת ה-20.

"הגיע הזמן שנמנע מנציגת חמאס בכנסת ישראל, עוכרת ישראל, חנין זועבי, את הזכות לכהן כחברת כנסת. אני שמח שהיום גם בג״ץ הצטרף לרוב עם ישראל ותקף את התנהלותה הקיצונית והמסיתה של זועבי ועקב הדברים החמורים שנאמרו ע״י שופטי בג״ץ על זועבי, כולי תקווה כי הפעם לא תהיה התערבות מצידם בהחלטה במידה ותיפסל״, אמר. קודם לכן הודיע ח"כ דני דנון (ליכוד) כי גם הוא מבקש להגיש בקשה לפסילת זועבי. ח"כ דנון אף החל להחתים על עצומה אינטרנטית הקוראת לגולשים להצטרף אליו בבקשת הפסילה.
כזכור, בראיון המדובר לרדיו אמרה זוועבי כי "החוטפים של שלושת הנערים אינם טרוריסטים", דברים שנאמרו עוד טרם נמצאו גופותיהם ובסמוך לחטיפה, "גם אם אני לא מסכימה איתם, הם לא טרוריסטים. הם אנשים שלא רואים שום פתח לשנות את המציאות שלהם והם נאלצים להשתמש באמצעים האלה”.