'לא יוצאים לטיולים, ממשיכים בעיצומים!', זהו המסר שהעביר היום (שני) יו"ר ארגון המורים לציבור מוריו, בעקבות הלחץ שמופעל  בימים האחרונים לחזור לשגרת הטיולים על ידי מועצת התלמידים והנוער הארצית, המאיימים בשביתה החל מה-14 בינואר, ולפורום וועדי ההורים היישובים, המאיים לנקוט בהליך משפטי כנגד יו"ר ארגון המורים בשל "נזק כספי משמעותי הנגרם לכלל הורי התלמידים והילדים עצמם". 
 
"דרישתנו היא לאפשר מתן חסינות משפטית בתביעות פליליות נגד מנהלים ומורים בגין תאונות בטיולים", מזכיר ארז באיגרת, "אנו מקווים שתאונות לא יקרו. עם זאת אי אפשר לטעון "לי זה לא יקרה", כי תאונות קורות, ומנהלים ומורים נאלצו להתמודד עם נפתולי אנוש, הרס משפחתם ובעיות כלכליות אדירות, כולל ייצוג משפטי ופיטורין מעבודה עקב תביעות פליליות שהוגשו נגדם בעקבות תאונות וטיולים. טיול שבו תלמיד נפגע אין בו טעם. טיול שחוזרים בו עם פחות תלמידים הינו דבר שאין להעלותו על הדעת!" 
 
 ארז חוזר ומזכיר כי המורים הוכשרו הכשרה אקדמית. הם בעלי תעודת הוראה ורישיון הוראה לבצע את תפקידם כמומחים במקצוע שאותו למדו: "לא למדנו ולא הוכשרנו להיות מדריכי טיולים או מומחים לבטיחות בטיולים ובטח שלא לצפות כל תאונה ולמנוע אותה. משרד החינוך ,כדי לכסות את עצמו,  מוציא הנחיות בלי סוף בעניין בטיחות, בעוד המורים אינם מכירים אותן או אינם יכולים לעמוד בהן, ולכן, עד אשר לא נקבל, בתור מנהלים ומורים, שחרור מאחריות פלילית, לא נצא לטיולים".
 

 באיגרת מזהיר יו"ר הארגון כי "אם הנוהל הזה יימשך, ניאלץ לבטל גם יציאות אחרות מחוץ לכותלי ביה"ס, שלעת עתה אנו מאשרים אותן, כמו אי יציאה לטיולים ולפעילויות חוץ בית ספריות מכל סוג, מוזיאונים, תיאטראות, הכנה למסעות לפולין, תחרויות ספורט (מלבד נסיעות לפולין וימי של"ח ). "אני חוזר ואומר", מוסיף ארז, כי אין לצאת לטיולים כלל  עד אשר נקבל חסינות/ביטול האחריות הפלילית של המורים המלווים תלמידים בטיולים".