סוף למשבר בתי החולים הממשלתיים: משרדי האוצר והבריאות סיכמו על צעדים להבאת בתי החולים לאיזון תקציבי והתנהלות תקינה. במסגרת ההסכם יועברו לבתי החולים 150 מיליון שקלים בנוסף למיליארד שכבר סוכם שיעבור. הסכום יינתן כמענק ולא כהלוואה כפי שרצה האוצר להעביר בתחילה, מה שזכה להתנגדות בתי החולים הממשלתיים שאמרו שלא יהיה להם מהיכן להחזיר את הכספים.


במקביל, בשנת התקציב הבאה משרדי האוצר הבריאות ורשות בתי החולים יבצעו בדיקה פרטנית בבתי החולים שחרגו מתקציבם כדי להבטיח המשך מתן שרות רפואי והתנהלות תקציבית תקינה.

משרד האוצר יבצע גם בקרת עומק בתוך בתי החולים הממשלתיים כדי לאפיין את מה שכינו "הכשלים בניהול הכספי" שלהם ולהמליץ על הצעדים שיש לבצע בניהול המרכזים הרפואיים כדי לוודא שיעמדו במסגרת התקציב, ולא יגררו פעם נוספת לגירעונות עמוקים. מנהלי בתי החולים, שאיימו בשבוע האחרון שהמצוקה התקציבית תגרום בקרוב לדחיית ניתוחים וטיפולים ולמסחור בתרופות שיפגע בחולים, בירכו על הסיכום.

"כבר הרכבנו רשימה של איזה ניתוחים נאלץ לדחות אם הכספים לא יגיעו, החלטנו להמתין עוד יום לאור פגישת משרדי הממשלה לפני שנבשר לחולים – והסבלנות השתלמה", מספר פרופ' יצחק ברלוביץ' מנהל בית החולים "ולפסון", "כעת נוכל לסיים את השנה בצורה מסודרת ללא פגיעה בחולים, בתקווה שבשנה הבאה אכן התקציב יהיה ריאלי ויאפשר לנו לא להגיע שוב לאותו המצב".