בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא היום (יום א') צו מניעה האוסר על הפרדת תלמידים בכפר המעורב אבו- סנאן, זאת בעקבות כוונת המועצה להעביר את התלמידים המוסלמים ביישוב למבנה בו ילמדו בנפרד מהתלמידים הדרוזים והנוצרים. 

יותר מחודש חלף מאז הקטטה ההמונית בה נפגעו עשרות בני אדם במהומה שפרצה בכפר, על רקע הריגתו של הצעיר ח'יר חמדאן מכפר כנא. בעקבות גל מחאה ברחבי הארץ הפגינו אז גם תלמידים בכפר המעורב אבו-סנאן, ובין היתר הגיעו שני תלמידים לבית הספר כשהם עוטים כאפיות. הדבר גרר עימות אשר בעקבותיו הגיעו תלמידים דרוזים עם מגן דוד על צווארם, ובהמשך התפתחה תגרה אלימה ורבת נפגעים במהלכה הושלכו אבנים ורימוני הלם ועשרות מתושבי היישוב אושפזו בבית החולים. 
עד כה עצרה המשטרה 24 חשודים אשר שוחררו. על אף נסיונות הפישור, מרבית התלמידים המוסלמים עדיין לא מגיעים לבית הספר התיכון, ובמועצה מנסים להשיב את התלמידים ללימודים ובין היתר באמצעות אגף חדש אותו הם מבקשים להקצות לתלמידים המוסלמים ביישוב. 

במשרד החינוך זועמים על החלטת המועצה ובעקבות הדברים הגישו עתירה מנהלית וצו מניעה לבית המשפט המחוזי בחיפה, בדרישה שלא לאפשר את הפרדת התלמידים בכפר המעורב. בית המשפט נעתר לבקשה והוציא צו מניעה האוסר על ההפרדה האתנית, כאשר ביום רביעי ייערך דיון בעתירה עצמה במעמד הצדדים. 
ממשרד החינוך נמסר: "לבקשת משרד החינוך הוציא בית המשפט צו מניעה האוסר על פתיחת מבנה חדש בכפר ואיכלוסו על ידי תלמידים. הצו גם אוסר הפרדה אתנית בין תלמידים בכפר ומחייב את כלל התלמידים ללא הבדל דת, תרבות וכיוצא בזה, לשוב לאלתר לשיגרה, ללמידה סדירה ומלאה. 
"משרד החינוך מתנגד להחלטה החד צדדית של המועצה המקומית לפיה התלמידים המוסלמים שלמדו בבית הספר המקיף, ילמדו בבניין נפרד. בית הספר מחנך לסובלנות ולחיים משותפים. מנהלת מחוז צפון, ד"ר אורנה שמחון, ממשיכה לפעול מול כל הגורמים המקצועיים הרלבנטיים במטרה להחזיר לאלתר את כל התלמידים לבית הספר ובתוך כך לקיים שגרת למידה מיטבית תוך הבטחת מוגנות התלמידים בבית הספר".