יו"ר ש"ס, אריה דרעי, כינס הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים, בה התייחס לפרישתו של ח"כ אלי ישי מהתנועה. במסיבה השתתפה גם בתו של מרן הרב עובדיה יוסף ז"ל, כלת פרס ישראל, הרבנית עדינה בר שלום.



דרעי אמר כי מרן אמר בקולו: "אני מחזיר את הפיקדון לאריה דרעי". "מאז אני עושה כל צעד על מנת ללכד את תנועה. עברנו תקופה מאוד קשה. אחרי מות מרן איבדנו את העוגן שמחזיק אותנו. ש"ס וחברי הכנסת שלה, נציגי הרשויות, מאוחדים במטרה ומבינים שאחדותנו היא רצונו של מרן". 


על יריבו, ח"כ אלי ישי, אמר: "יש לי הערכה רבה לאלי ישי על התפקיד שעשה ב-13 השנים האחרונות בתנועה. לצערי, משום מה, ציפיתי שהוא יירתם לאחדות התנועה, וזה לא קרה. אני מנוע מלהרחיב את הדיבור כי מועצת חכמי התורה עוסקת בעניין הזה.


הרבנית בר שלום אמרה כי לאחר שיחות עם דרעי, החליטה שלא לרוץ להכנסת במסדגרת מפלגה האחרת,  וכי הוחלט להקים מועצת נשים, שתייעץ להנהגת התנועה ובראשה יעמדו בר שלום ואשתו של דרעי, יפה. המועצה תעסוק בקידום נשים והעצמתם, על ידי לימודים באקדמיה. "השליחות הציבורית מכתיבה לי דרך אחרת, של דאגה לבנות ישראל", אמרה.


בחרה שלא לרוץ. הרבנית בר שלום. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



לשאלה האם לא הגיעה השעה לחברת כנסת בש"ס, ענתה בר שלום כי היא לא היתה מתקבלת למפלגה חרדית, ולכן, כאישה חרדית, החליטה לבחור בדרך הקשה שבעתיד תניב תוצאות. "אני מצפה שכל מי שמפעל החיים שלנו, מרן, וכל מי שמפעל החיים שלו חשוב לו, יתעלם משיקולים אישיים ויניח אותם בצד. המסר שלנו הוא אחדות עם ישראל", אמרה.


כזכור, אמש, בצאת השבת, התברר כי דרכו של אלי ישי בש"ס עומדת להסתיים לאחר כ-30 שנות חברות בה. זאת לאחר שחבר מועצת חכמי התורה, הרב שמעון בעדני, הודיע ליו״ר תנועת ש״ס אריה דרעי כי לאחר תיאום עם נשיא המועצה הרב שלום כהן, הוא מורה לו שלא לקיים מחר פגישה עם ח״כ ישי, בה היו אמורים השניים להגיע לכדי פיוס.

מקורביו של אריה דרעי הסבירו בשיחה ל"מעריב השבוע" כי יו"ר ש"ס הנוכחי "הרגיש שהוא הציע מעל ומעבר לישי, גם מקום שני ותפקיד של שר בכיר. באיזשהו מקום הוקל לו שאלי הולך כי ברור שאין ביניהם אמון באופן גורף. אפשר לדמות את זה לניתוח הסרת תוספתן", אמר המקורב והוסיף, "איבר חיוני בגוף אבל כשהוא עושה נזק צריך להסיר. זו תהיה פגיעה קטנה ולא יותר".

אגב, על פי סקר שנעשה על ידי פאנלס פוליטיקס, ש"ס בראשות דרעי תזכה לשבעה מנדטים בבחירות הקרובות, ואילו אם ישי יוביל את המפלגה היא תזכה לתשעה מנדטים. בכל מקרה, גם במקרה של פיצול, שתי המפלגות העתידיות צפויות לעבור את אחוז החסימה. ש”ס בראשות דרעי תזכה לארבעה מנדטים, ואילו ישי בראשות מפלגה חרדית חדשה צפוי לזכות בחמישה מנדטים בבחירות הקרובות. תוצאות הסקר משקפות את התחושה בקרב אנשי המפלגה בחודשים האחרונים, שלפיה המשך הפילוג צפוי לפגוע בה.