במסיבת העיתונאים של ציפי לבני ויצחק (בוז'י) הרצוג, הם הכריזו על חיבור מפלגותיהם, התנועה והעבודה, לבחירות הקרובות, לרשימה משותפת ששמה: "האיחוד הציוני". רוטציה תתקיים בין השניים, הרצוג יהיה הראשון שיכהן כרה"מ במחצית הראשונה של הממשלה, וציפי תכהן אחריו. בליכוד הגיבו על מסיבת העיתונאים  ואמרו: ״ברור כי הבחירות הפעם הן בין מחנה השמאל, בראשות הרצוג ולבני, לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד בראשות המחנה הלאומי״.

כבר אתמול נשמעה תגובה של הליכוד על הסכם ההליכה המשותפת של השניים: “ברור כי הבחירות הפעם הן בין מחנה השמאל, בראשות הרצוג ולבני, לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד בראשות המחנה הלאומי". 

ח"כ מירי רגב (ליכוד) היתה ממלכתית פחות בתגובתה ואמרה: ״לא מפתיע ששרת המשפטים ציפי לבני, שומרת הצדק, זו שתמכה באולמרט וזו שתמכה בחיים רמון, חוברת עכשיו לבוז׳י ששמר על זכות השתיקה בחדרי החקירות של המשטרה". 

רגב הוסיפה והתייחסה להתנהלותה של לבני: "היא לא פחות מקבלן הריסות שכל מה שמעניין אותה הוא כיסא בממשלה, לא ערכים ולא דרך. לבני הרסה את קדימה, הרסה את התנועה ועכשיו תהרוס גם את העבודה. בושה שאדם ששמר על זכות השתיקה מעמיד עצמו לתפקיד ראש ממשלה בישראל". 
כמו כן התייחסה רגב לבחירה בהרצוג כמספר אחת ברשימה: "בוז׳י אינו מועמד ראוי לעמוד בראש מפלגה, זו בושה גדולה".

חברה לסיעה של רגב, ח"כ יריב לוין, אמר כי "הברית הלא קדושה בין הרצוג ללבני שוברת שיא נוסף של ציניות פוליטית. מסע הדילוגים של לבני מהליכוד לקדימה, משם לתנועה ועכשיו למפלגת העבודה מעיד על אובדן כל דרך ועל הייאוש והפוליטיקה הקטנה שהשתלטו על השמאל הישראל".
במקביל לכך, בעבודה נרשמה השבוע תסיסה של חברי כנסת לנוכח האפשרות של שריונים לחברי מפלגתה של לבני שידחקו אותם במורד הרשימה. לעומת זאת, ח"כ עמר בר-לב (העבודה), בירך על האיחוד ואמר, כי "מדובר במעשה הנכון, בזמן הנכון. יצחק הרצוג הוכיח היום שהאינטרס הלאומי של מדינת ישראל  ניצב מעל כל אינטרס אישי. כראש המחנה, הוא המנהיג היחיד במערכת הפוליטית שמסוגל לאחד את השורות ולהדיח את נתניהו.
גם במרצ ברכו על המהלך. יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה כי היא "מברכת על המהלך החשוב של 'העבודה' ו'התנועה' לגיבוש גוש מרכז-שמאל, שיוביל להרכבת גוש חלופי לגוש הימין הקיצוני של נתניהו. מרצ רואה עצמה חברה חשובה בגוש זה, כמי שתפקידה ליישר את העבודה והתנועה ולמנוע התקפלות מול גורמים ימניים. גם נווט מיומן חייב מצפן טוב משמאל כדי שהסירה לא תתהפך ימינה". 
גלאון הוסיפה: "רק גוש מרכז-שמאל עם "האיחוד הציוני" במרכז, ומרצ גדולה וחזקה משמאל, יוכל ללכת למהלכים מדיניים, חברתיים ואזרחיים אמיצים". 
סיעת התנועה תתכנס מחר בבוקר לישיבה בה תעדכן ח"כ לבני על ההסכם שנחתם אמש. מלשכתו של ח"כ דוד צור נמסר כי לבני לא טרחה אותו על פרטי ההסכם וכי הוא למד עליו מהתקשורת. צור מחפש כעת אפשרויות אחרות.