במסיבת עיתונאים אותה כינסו היום (רביעי) בצהריים יו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג ויו"ר התנועה ח"כ ציפי לבני במטה הבחירות של הרשימה המשותפת בדבריו הודיע הרצוג כי "פרופסור טרכטנברג הוא המועמד שלנו לתפקיד שר האוצר בממשלה שנקים", והוסיף: "שש שנים מדינת ישראל משותקת תחת ראש ממשלה חסר אופק וחסר חזון שאמר ש'אין לו זמן לעסוק בפתרונות הדיור'. הציבור רוצה לראות יוזמה, דרך וכיוון חדש - הבחירות הקרובות יהיו גורליות. הן יקבעו את עתיד המדינה ואיזו מציאות ניצור פה עבור ילדינו. טרכטנברג מצטרף אלינו כדי להשלים את המשימה ולענות לזעקת המחאה שנשמעה חזק כל כך לפני שלוש שנים, ולהציג נבחרת מנצחת לאזרחי ישראל".
הרצוג הוסיף כי הצטרפותו של טרכטנברג מיוחדת וחשובה ותיאר את מסלול חייו הייחודי. "מנו מייצג את הציונות בהתגלמותה. מאז שעלה ארצה כנער וקשר את עתידו במדינת ישראל, הצליח בעשר אצבעות להגיע לעמדה בכירה בכלכלה הישראלית – והיום הוא מצטרף לח״כים מעולים שהחלו את דרכם הציבורית במחאה החברתית של 2011 המכהנים בסיעה החברתית ביותר בכנסת, זו שפועלת כל העת למען אזרחי ישראל כולם".

הרצוג סיפר כי בתקופת כהונתו כשר רווחה, הוביל יחד עם פרופ' טרכטנברג את תוכנית הסיוע לניצולי השואה, ותיאר את ההסכמות שהביאו לחיבור בתחום הכלכלי חברתי: "אנחנו מסכימים שיש כמה נושאים מרכזיים בהם צריך לטפל: מצוקת הדיור, יוקר המחייה, העוני והפערים המתרחבים. נושא נוסף עליו אנו מסכימים באופן מוחלט  הוא הקשר הישיר בין הרווחה הכלכלית של אזרחי ישראל לבין מצבה המדיני והבינלאומי של ישראל".

 
חברת הכנסת סתיו שפיר הגיבה על הצטרפותו של טרכטנברג למפלגה: "מברכת את פרופסור טרכטנברג על הצטרפותו למחנה שיוביל לשינוי אמיתי במצבם הכלכלי של אזרחי ישראל. חודשים אחרי המחאה נפגשתי עם טרכטנברג וניהלנו שיחות ארוכות על הצעדים הנחוצים לשינוי סדרי העדיפויות. טרכטנברג מכיר מקרוב ביותר את התנהלותו ותפישת עולמו של ראש הממשלה ומבין היום ככל הנראה שתחת מנהיגותו של נתניהו למשבר הכלכלי בישראל אין שום סיכוי לפיתרון.

"שלוש שנים אחרי שנפגשנו משני צדי המתרס, אנו מתאחדים כדי לדאוג שהזעקה שעלתה מהרחובות תזכה סוף סוף למענה של ממש. לשינוי אמיתי.
אין לי ספק שבממשלה שירכיבו הרצוג ולבני יוכל טרכטנברג להוציא לפועל את מסקנות הדו"ח שלו, שנתניהו חיסל בזו אחר זו, ואף הרבה יותר".