לועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20 הוגשה היום (שלישי) דרישה לפסול את רונן שובל, מייסד תנועת 'אם תרצו', המתמודד בפריימריז של הבית היהודי, מלהתמודד לכנסת, משום שהוא והתנועה שהקים מפגינים "יסודות פשיסטים”.


את העתירה הגיש אורי זכי, שהיה מועמד מספר 10 ברשימת מרצ לכנסת ה-19 ומתמודד גם בבחירות המפנימיות של התנועה לקראת הבחירות הקרובות. בפנייתו ליו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, כותב זכי, כי במסגרת משפט דיבה שניהלה תנועת 'אם תרצו' כנגד מספר נתבעים שכינו אותה 'תנועה פשיסטית', קבע השופט רפאל יעקובי: "במה שנוגע למקורות ההשוואה של רונן שובל (פילוסופים שהם מהוגי הדעות של הפאשיזם) ומדברים שאמר שובל עצמו, יש חיזוק לקיום מכנה משותף בין התובעת (אם תרצו) לבין עקרונות מסוימים שביסודות הפאשיזם".

עוד כותב העותר לשופט ג'ובראן, כי בחוות הדעת שהגיש לבית המשפט פרופסור זאב שטרנהל במסגרת ההליך, הוא קבע כי קיימות באידיאולוגיה ובפעילות של 'אם תרצו' רכיבים פשיסטיים. "הטלת אימה על היריב והדה לגיטימציה שלו הוא שיטה קלאסית של תנועה פשיסטית".

אורי זכי. צילום: יח"צ

"לאור העובדה כי בית המשפט ואף מספר מומחים הזהירו כי תנועת 'אם תרצו' וגם מר רונן שובל עצמו מפגינים יסודות פשיסטים, יש לבחון האם אין במועמדותו משום עבירה על חוק יסוד הכנסת ולנהוג כדמוקרטיה מתגנונת וחפצת חיים", כתב זכי.

תגובתו של רונן שובל לעתירה היתה קצרה ביותר: “שהשמאל יקפוץ לי".