בצל פרשת השחיתות המעיבה על מפלגת ישראל ביתנו, הודיע היום (ראשון) שר התיירות עוזי לנדאו, כי לא יציג את מועמדותו בבחירות הקרובות לכנסת.

לנדאו מסר הודעה על כך ליושב ראש מפלגתו, שר החוץ אביגדור ליברמן, במהלך ישיבה של סיעת "ישראל ביתנו".

בהודעה שפירסם לנדאו לאחר מכן הוא הסביר: "שוחחתי עם שר החוץ ומסרתי לו, כי לא אציג את מועמדותי למרוץ בבחירות לכנסת הקרובה. במשך כשלושים ואחת שנות פעילותי הציבורית, כיהנתי בתפקידים מרכזיים בכנסת ובממשלה, מתוכן - בשש האחרונות - בישראל ביתנו, בכלל אלה יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ויו"ר ועדת ביקורת המדינה, השר לביטחון הפנים, שר במשרד ראש הממשלה לביקורת קהיליית המודיעין והיחסים האסטרטגיים עם ארה"ב, שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ושר התיירות".


"בתקופה זו לקחתי חלק בדיונים, ביוזמות ובהחלטות חשובות ביותר לדרכה של המדינה. אני רואה עצמי ממשיך לפעול ולתרום, אך מבחינתי הגיע הזמן להמשיך הלאה מחוץ למערכת הפרלמנטרית".

לנדאו הוסיף כי לישראל ביתנו, בהנהגת שר החוץ אביגדור ליברמן, חשיבות מרכזית במערכת הפוליטית המתהווה, ואני מבקש להודות לו על שנות עבודתנו המשותפת. בסיום הודעתו אמר: "כמובן, אתמוך ואסייע במערכת הבחירות כפי שאתבקש".

יו״ר ״ישראל ביתנו״, אביגדור ליברמן, אמר בתגובה לפרשיתו השר לנדאו: "עוזי לנדאו היה חבר ושר בכיר מטעם ישראל ביתנו ב-6 השנים האחרונות והיתה לי הזכות והכבוד לעבוד עימו. לנדאו הוא התגלמות ההדר הבית"רי ותרם במשך שנים ארוכות למדינת ישראל בפעילות ציבורית ענפה ומגוונת ובשנים האחרונות תרם לה בשבתו בממשלה כשר מטעם 'ישראל ביתנו'. אנו נמשיך להיעזר בו, בעצותיו ובניסיונו הרב גם בעתיד והוא ימשיך ללוות את 'ישראל ביתנו' גם במערכת הבחירות הקרובה. אני מלווה אותו בדרכו החדשה בברכת תל-חי״.

לאחרונה הועלו הערכות שונות באשר לעתידו של לנדאו בישראל ביתנו. שמועות דומות הועלו גם לגבי השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'. עיתוי הודעתו של לנדאו בא בתקופה קשה למפלגתו של ליברמן על רקע מעצרם של סגנית השר פאינה קירשנבאום ושל בכירים במפלגה בפרשת השחיתות הנחקרת כעת במשטרה.