צבא אלג'יריה הודיע היום (שלישי) כי חיסל בשבת בלילה מנהיג ארגון אסלאמי קיצוני שהכריז על נאמנות לדאעש ואנשיו ערפו את ראשו של התייר הצרפתי הרווה גורדל (55) בספטמבר האחרון.


רשת טלוויזיה רשמית במדינה ציטטה מקור ביטחוני בכיר, שאמר כי חיילי הצבא הרגו את מפקד "ג'ונד אל-חלאפה באלג'יריה", עבד אל-מלק גורי, המכונה חאלד אבו סלימאן, ושני חמושים אחרים, בהם סגנו טורפי ראבח, בפעילות של כוחות מיוחדים ללוחמה בטרור, במחוז בומרדאס - כ-50 ק"מ ממזרח לבירה אלג'יר. על פי הדיווח, השלושה היו ברכב תיירות בכניסה לעיר יסר, כאשר החמוש השלישי היה מוכן לבצע פיגוע התאבדות.

גורי הוכרז כ"פושע מסוכן" כבר ב-1995, במהלך מלחמת האזרחים במדינה בה נהרגו 200 אלף בני אדם בעשר שנים. יש לציין, כי כבר ב-11 בדצמבר הודיע שר המשפטים במדינה, א-טייב לוח, כי הצבא הצליח לחסל אחד מחוטפיו ורוצחיו של גורדל. הקבוצה האסלאמית הקיצונית לקחה על עצמה את רצח התייר
הצרפתי בהרי גרגרה, כשסייר באזור עם חמישה אלג'יראים - ששוחררו על ידי החוטפים.


גורי היה אחד ממקורביו של מנהיג אל-קאעידה במגרב הערבי, עבד אל-מאלק דרוקדל, לפני שהודיע על הצטרפותו לדאעש. בין היתר, הוא הודה באחריות לפיגועים נגד משרדי ממשלה ומטה האו"ם באלג'יר ב-2007. בנוסף, לקח אחריות על רצח 11 חיילים באפריל האחרון בכפר בודרארן, ממזרח לבירה.