אלפי הונגרים יצאו להפגין הלילה (ביןשלישי לרביעי) נגד ממשלת הימין ההונגרית בראשותו של ויקטור אורבן. המפגינים מוחים על הגדלת נטל המיסים על תושביה המדינה מוכת האבטלה, על מספר מקרי שחיתות שנחשפו בה לאחרונה.

במשך חמשת השנים מאז נבחר אורבן להנהיג את הונגריה, הצליח המנהיג הכריזמטי להסתכסך עם האיחוד האירופי וארצות הברית כמו גם עם מוסדות פיננסיים בין לאומיים, ובכל זאת הצליח לזכות בתמיכתו של רוב הציבור בהונגריה. 

אך בשבועות האחרונים חל שינוי במגמה, לאחר שאורבן נאלץ לסגת מתוכנית לא פופולרית למסות את השימוש באינטרנט במדינה. הדבר הביא למחאות ענק בבירה בודפשט ולמלחמה מילולית מול בכירים באיחוד האירופי ובוושינגטון. נראה כעת כי חלק גדול מהבחורים מרגישים כי ראש הממשלה הלך רחוק מידי.

על אף שההתנגדות לאורבן מצד גורמים ליברליים במדינה נמשכת מזה זמן מה, נראה כי כעת גם בעלי ברית לשעבר של ראש הממשלה מביעים את מורת רוחם מול מה שהם רואים כהפגנות עושר ושררה מוגזמות מצד בכירים במפלגת השלטון של אורבן. ראש הממשלה הבטיח כי ינקוט במדיניות של "אפס סובלנות" כלפי שחיתות במדינה , אך בפעם הראשונה מאז עלה לשלטון, צנחה התמיכה במפלגתו בסקרים בלמעלה מעשרה אחוזים, וזאת בתוך חודש אחד.


המפגינים בסמוך למשרד האוצר ובניין הפרלמנט בבודפשט מוחים נגד החלשות הדמוקרטיה במדינה וכנגד רפורמות בחינוך ומדיניות הפוגעת בעניים. בעוד ערכו של הרובל צונח והבורסה במוסקבה ממשיכה להראות סימני משבר, נראה כי הימורו של אורבן, שהידק את קשריה הכלכליים של הונגריה עם רוסיה, עשוילגרום לנזק כלכלי למדינה מוכת האבטלה
 
"אני פה משום שאני חושבת שההגבלות על זכויתיהם הדמוקרטיות של אזרחי הונגריה  פוגעות בכבודי האנושי" אמרה אנדראה רושכר, עורכת דין במקצועה שיצאה להפגין יחד עם עוד אלפי בני אדם. אגנס פוסה, מפגינה בת 51 שידלה ארבעה ילדים, אמרה כי היא מודאגת כיצד תוכל לכלכל את עצמה לאחר פרישתה, בעוד ילדיה מתקשים למצוא עתיד כלכלי במדינה.
הבחירות הכלליות הבאות בהונגריה צפויות להתרחש רק בשנת 2018, וכעת לא נשקפת סכנה לשלטונו של אורבן ומפלגת פידז, אך אן תתחזק מגמת המחאה ותהפוך לתנועה פוליטית שתחליף את מפלגות השמאל במדינה, שהובסו מספר פעמים בבחירו תהאחרונות, עשוי המצב להשתנות.