נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מתח היום (שישי) ביקורת על מדינות אירופה, המבקרות מצידן את מצב חופש העיתונות במדינה. ארדואן אמר כי במקום לתקוף את ארצו, על מדינות אירופה לנסות ולמצוא פתרון למה שהוא מכנה עלייה באיסלאמופוביה במדינות האיחוד האירופי. 

מוקדם יותר החודש פשטה משטרת טורקיה על כמה מרכזי תקשורת המקורבים לאיש הדת המוסלמי הגולה בארה"ב, פתחוללה גולן. ארדואן האשים את גולן ביצירת "מדינה מקבילה" על מנת לחתור תחת שלטונו, וליצור סקנדל במעגל המקורב אליו. 
האיחוד האירופי, אליו טורקיה שאפה להתקבל במשך יותר מעשור, אמר בתגובה כי הפשיטה על מרכזי התקשורת מנוגדת לערכים אירופאים, ביקורת שכבר בוטלה על ידי ארדואן. היום חזר הנשיא והשמיע את חוסר שביעות רצונו מהביקורת, ואף החריף את טון התגובה שלו.

"אנחנו לא השעיר לעזאזל של אירופה", אמר ארדואן במהלך כנס עובדי מדינה. "אנחנו בהחלט לא מדינה אליה יכולה אירופה להפנות אצבע ולגעור בה. במקום לנזוף בנו על אירופה למצוא פתרון שיוריד את מפלס הגזענות והאיסלאמופוביה", הוסיף ארדואן. 
ארדואן הזכיר בדבריו תקרית שאירעה בעיר הגרמנית דורמג'ן, בה ציירו קיצונים סמלים נאצים על מסגד בעיר, ועליה דווח בתקשורת הטורקית מוקדם יותר השבוע.  

ארדואן נבחר באוגוסט האחרון לנשיא טורקיה אחרי 12 שנים בראשות הממשלה, והוא איננו מסתיר את כוונותיו להעביר חוקה חדשה שתבצר ותחזק את מוסד הנשיאות, צעד שיריביו חוששים שיבצר את שלטונו ההופך אוטוריטרי יותר ויותר.