הדרמה הגדולה בסידני, אוסטרליה, הסתיימה. החוטף, אשר החזיק ב-20 בני אדם, שחמישה מהם הצליחו לברוח (שלושה גברים ושתי נשים), ככל הנראה נהרג.  עפ"י עדויות מאוסטרליה, לאחר הבריחה, הוא ריכז את כל בני הערובה במקום אחד, אשר ממנו אין אפשרות בריחה. צוות בית הקפה הוא זה שמעביר את האוכל לחטופים, תחת פיקוחו של החוטף, אשר זהותו ככל הנראה כבר ידועה למשטרה.



החוטף, אשר כינה את עצמו "השייח", הוא אדם בן 49, גולה איראני אשר נמצא במדינה משנת 1996. לאחר זיהויו התברר כי הוא אדם מוכר מאוד, אשר תומך בצורה נלהבת באיסלאם הקיצוני. הוא הואשם בעבר ברצח אישתו לשעבר, אותה דקר והצית עפ"י החשד במדרגות של ביתה. כמו כן, הוא מואשם גם בהתעללות מינית. כמו כן, בתקופת המלחמה בעיראק הוא שלח מכתבים למשפחות חיילים אוסטרליים שנהרגו, בו האשים אותם במותם עקב מלחמתם באיסלאם. 



שלושה סרטוני וידאו עלו לרשתות החברתיות וליוטיוב, בהם מצולמים החטופים כשהם אומרים את דרישותיו של החוטף. הראשונה שבהן דיברה על האפשרות לשחרור של בן ערובה, בתמורה לדגל המדינה האיסלאמית שיובא לו. עוד ביקש "האח" לדבר באופן רשמי עם ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט ובתמורה לכך ישוחררו עוד חמישה בני ערובה. כמו כן, הכריז כי הוא דורש להודיע בכלי התקשורת כי מדובר במתקפה של המדינה האיסלאמית. אחד הסרטונים אשר הועלו לכאורה ע"י החטופים ואמינותו עדיין נבדקת, מציג את דרישותיו של החוטף, ומופיעה בו בחורה, שחולצתה זהה לזאת שמופיעה בתמונת בני הערובה ביחד עם הדגל האיסלאמי.





צפו בשידור הישיר מהאירוע



לוק מקיליביאן, עורך ב"דיילי מייל אוסטרליה", אשר נמצא בבניין ממול הדרמה, סיפר כי החוטף הורה לאנשים בתוך בית הקפה לכבות את האור וכי הוא היחיד שמתהלך שם, כשהוא מנופף בשוטגאן. בשלב הראשוני הוא הכריח את חלק מהחטופים לעמוד בתורות עם דגל שעליו יש כיתוב איסלאמי צמודים לחלון וחלק אחר מהם עמדו עם הידיים למעלה .  



החוטף קורא לעצמו "האח" ושייך את עצמו למדינה האיסלאמית (דאעש), אך למרבה הפלא, ארגון הטרור עדיין לא צייץ באמצעי התקשורת דבר, וההערכה המתגבשת היא כי מדובר בפעילות של יחיד או חוליה שפעלה עצמאית.  החוטף, אשר חובש כובע עם כיתוב איסלאמי, מעוטר בזקן ובבגד לבן, נמצא עם תיק גב שחור. כמו כן, הוא מחובר באופן רציף לאייפד.




הדגל כפי שנקלט בשידורי הטלוויזיה. מצד ימין - הבחורה שמופיעה בסרטון (צילום: רויטרס)