2015 אמורה לספק מבחן משמעותי לעתיד המאבק הבינלאומי בתופעות ההתחממות העולמית. ב־30 בנובמבר יתכנסו בפריז נציגי מדינות העולם לוועידת האקלים השנתית של האו"ם, והפעם יש להם מטרה מרכזית למען הדורות הבאים - גיבוש אמנה מחייבת לצמצום פליטת גזי החממה המזהמים.
מוקדם יותר החודש, בתום הוועידה שהתכנסה בפרו, סיכמו נציגי 194 המדינות על פשרה, ולפיו ההסכם שייחתם בפריז ישקף את "האחריות המובדלת והיכולות המותאמות" של כל אחת מהמדינות. כלומר, כל מדינה תצטרך לקצץ בפליטה לפי יכולותיה וצרכיה. בחודשים הקרובים יתקיימו דיונים מרתוניים בניסיון למלא תוכן בהסכם השאפתני, שאמור להיכנס לתוקף ב־2020. זה לא אמור להיות קל - המדינות המפותחות והעשירות והמדינות המתפתחות והעניות מאשימות אלה את אלה באחריות להתחממות, ודורשות כי הצד השני יעשה יותר במסגרת המאבק. הוויכוח צפוי רק לגבור כאשר כל מדינה תודיע בכמה אחוזים היא מתכוונת לצמצם את פליטת הגזים.
אבל רגע האמת יגיע כאשר הצדדים יתכנסו באולם הדיונים בפריז. אז יביט עליהם כל העולם כדי לבחון אם ביכולתם להתגבר על חילוקי הדעות הפוליטיים והכלכליים, ולהגיע להסכמה היסטורית למען הדורות הבאים. אם לא תושג הסכמה, התקוות שתולים בהם מיליארדי תושבים ברחבי העולם יתנפצו, והסכנות האיומות שמהן מזהירים המדענים כתוצאה מההתחממות - ובראשן עליית מפלס פני הים, מזג אוויר קיצוני והיעלמות זנים של בעלי חיים וצמחים - יהפכו למציאות שתהפוך את כוכב הלכת שלנו למקום שקשה יותר לחיות בו.