צוותי החילוץ והחיפוש של אינדונזיה  אישרו באופן רשמי כי ההריסות שנמצאו הבוקר (שלישי) הן של מטוס אייר-אסיה שאבד עמו הקשר ביום ראשון האחרון.  לפחות 40 גופות נמצאו באזור האסון, כך נמסר מגורמים רשמיים באינדונזיה.

פרט לגופות, נצפו מזוודות והריסות של חלקי המטוס צפות מעל הים וכן דווח על צל גדול בצורתו של מטוס שנצפה בקרקעית הים, סמוך לחופי אינדונזיה. 
הטלוויזיה באינדונזיה מראה גופה שנמצאה במהלך החיפושים אחר המטוס

קודם לכן, אמר מפקד צוות האיתור והחילוץ של אינדונזיה כי יש סיכוי של 95 אחוזים שההריסות שאותרו הן אכן חלקי המטוס של אייר אסיה שהתרסק לפני יומיים. "אני בטוח ב-95 אחוזים שנמצאו ההריסות של המטוס, במקום שצולם", אמר המפקד סואליסטיו לכתבים. זאת לאחר ששודרו תמונות שבהם נראים חפצים צפים על הים באזור האי ג'אווה.

ההריסות שנצפו הן בצבעי אדום ולבן, בהתאם לצבעי החלק החיצוני של המטוס שככל הנראה התרסק, כך אמר בכיר ממשרד התחבורה האינדונזי. "אנחנו בודקים כעת אם החלקים הן הריסות של כלי הטיס. זהו ככל הנראה הגוף של המטוס, בהתאם לגודל ולצבע שלהם", אמר הגורם הרשמי..

מטוס האיירבוס A320-200 שנשא על סיפונו 162 נוסעים והופעל על ידי חברת "אייר אסיה" המלזית נעלם במזג האוויר הסוער ביום ראשון בבוקר, במהלך טיסה מאינדונזיה לסינגפור.

המטוס לא שידר אותות מצוקה טרם נפילתו, ונעלם לאחר שהטייס ביקש להעלות את גובה השיוט בגלל מזג האוויר הסוער - ונתקל בסירוב, בשל עומס של התנועה באוויר.