עדכון: שישה מחבלים של הטאליבן נהרגו בחילופי האש עם הצבא הפקיסטני, שלפי דיווחים מנהל מרדף אחרי מחבלים נוספים. כוחות הביטחון חילצו שני ילדים ושני אנשי צוות מביה"ס. מספר ההרוגים עלה לפי דיווחים שונים ל-130 בני אדם. 

יממה לאחר הדרמה בבית הקפה בסידני, מתרחש בשעה זאת אירוע חמור ואכזרי מפרי היוצר של ארגון הטאליבן, שפועל בפקיסטן. התקרית המזוויעה מתרחשת בבית ספר צבאי בעיר פשאוור, שם נכנסו הבוקר (שלישי) מחבלים חמושים, אשר רצחו עשרות ילדים ולקחו בשבי מאות אחרים. סה"כ לומדים בבית הספר כ-500 ילדים, אשר משעות הבוקר נמצאים במרחץ דמים ענק שמתרחש ומסעיר את המדינה.
 

לפי העדכונים האחרונים של מקורות רשמיים בפקיסטן, ישנם לפחות 126 הרוגים, רובם ילדים, בבית הספר הצבאי, צפונית מערבית לעיר. במדינה הופתעו מעוצמת המתקפה, שהחלה כאשר המחבלים הגיעו ופשוט החלו לירות ללא הבחנה. כוחות של הצבא הפקיסטני, אשר הגיבו למצב בצורה איטית מהמצופה, הגיעו לזירה והחלו להשיב אש לעבר החמושים.


בין הצדדים ישנם חילופי אש קשים, כשהטאליבן לקח אחריות על האירוע ברגע שהוא החל ואיים כי מדובר "רק בטריילר".  ארגון הטרור אף הוסיף כי שלושה מחבלים מתאבדים היו חלק מהמתקפה: "החיילים קיבלו הוראה לרצוח ולהתאבד. הם קיבלו הוראה להרוג רק את הגדולים". 



אדם נושא  תלמיד שנפצע במתקפת הטרור, היום בפקיסטן. צילום: רויטרס


עד ראייה, שהיה חלק מהנמלטים, סיפר: "כשהירי החל רצנו החוצה לכיתות שלנו. הייתה מסיבה בחצר. בקומה העליונה היו בחינות לבחינות, התלמידים הם עברו כיתה אחר כיתה ופשוט היכו תלמידים שהיו באיזור".  "ראיתי שש או שבע אנשים עוברים כיתה אחר כיתה, ופותחים באש על תלמידים". סיפר מודסיר אוואן, עובד בבית הספר. הוא הוסיף: "חשבנו שמדובר במשחקים של הילדים אבל אז ראינו כלי נשק". 


דובר הטאליבאן מוחמד עומאר קהורסני אמר: "בחרנו לתקוף את בית הספר הצבאי משום שהממשלה רואה במשפחות שלנו ובנשים שלנו מטרה. רצינו שהם יחושו את הכאב שאנו חשים" .
 
"בבית החולים הצבאי יש בסביבות 60 גופות, ובבית חולים נוסף יש 24 גופות נוספות", כך מסר ראש העיר של הפרובינציה בה ממוקמת פשאוור לטלוויזיה המקומית. עדי ראייה דיווחו לטלוויזיה המקומית על קולות ירי ונפץ רבים באזור, דבר המעיד כי המבצע הצבאי לא עבר חלק, והתפתח כאמור למרחץ דמים עם עשרות הרוגים.  ראש ממשלת ברטיניה, דייויד קמרון, תיאר את המתקפה על בית הספר כמפלצתית ואמר כי הוא: "מזועזע עמוקות".


 ילדים שניצלו מהטבח היום בפקיסטן מלווים על ידי שוטר. צילום: רויטרס