בית הקפה "לינדט" שבסידני, אוסטרליה, הפך לזירה תקשורתית לאחר התשלטות החמוש הלילה (שני) על המקום. אותו חמוש, פעיל טרור גיהדיסט, מחזיק בבני במספר חטופים בבית הקפה. עד כה, שישה בני ערובה הצליחו לברוח והם מתושאלים על-ידי המשטרה.



בריחת עובדות הקפה שאוחזקו כבנות ערובה

עובד של בית הקפה, שהגיע אל עבודתו בשעות הבוקר, לאחר כניסת פעיל הטרוריסט, סיפר לSky NEWS: "הרגשתי שמשהו לא תקין כשהגעתי לעבודה והדלת הייתה נעולה. ניסיתי להיכנס, אמרו לי שיש שם שוד, המשטרה הגיעה וכל האזור נסגר. הדלת אף-פעם לא נעולה בשעות אלה ולכן חשדתי. נדמה היה לי שראיתי את המנהל שלי, ואז ראיתי נשק ודגלים עם כיתוב בערבית בחלון החנות".

לקוח של בית הקפה, סיפר כי הוא הגיע כמה דקות לפני הדרמה הגדולה: "הייתי בבית הקפה, קניתי קפה בטייק-אווי ויצאתי לדבר בטלפון. אני לא יודע אם בזמן הזה החמוש היה בפנים או שהוא הגיע אחריי, אך כשאני הייתי במקום ראיתי לקוחות שותים קפה ומתנהלים כרגיל. למזלי יצאתי בזמן". 

ראש ממשלת אוסטליה, טוני אבוט, שהתראיין לרשת sky news, אמר כי כרגע לא ידוע המניע של אותן טרוריסט. הוא הוסיף כי לא נשקפת בזמן זה סכנת חיים לשאר בני הערובה, שמעריכים שמספרם עומד על 30. "אם המשטרה תסיק שיש סכנת חיים לבני הערובה היא תיכנס ישר אל המקום, הדבר הכי חשוב זה להגן על חיי האנשים", הוא אמר. הוא התייחס לבריחת בני הערובה ואמר כי הוא "שמח שהם הצליחו לברוח".