בצל המתיחות עם ישראל, תקף שר ההקדשים הירדני בחריפות את חוק הלאום בישראל ואמר כי "החוק הזה ששלטונות ישראל מנסים להעביר הוא חוק גזעני ומפלה, שמעיד על שמדינת ישראל חיה בעבר ועל הגזענות שלה, כמו גם על כך שהיא רואה את הסוגיות האלה באופקים צרים".

 
בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה", הוסיף השר האיל דאוד, כי "על הקהילה הבינלאומית לנקוט עמדה תקיפה כלפי ישראל, שעדיין נשענת על יסודות גזעניים שאבד עליהם הכלח. יסודות אלו מעידים על כוונותיה העוינות ועל כך שהיא לא חושבת על שלום". למרות שקיים חשש בירדן שחוק הלאום עלול להביא להגרית פלסטינים לאדמותיהם, השר הירדני דחה זאת ואמר כי "שערי ירדן אינם נמוכים לאף החלטה שישראל רוצה להעביר על חשבונה".

 
ציר הפרלמנט הירדני מוסטפא רוואשדה, בעבר מזכ"ל איגוד המורים בממלכה, טען כי "ההחלטה הציונית מסכנת את ירדן". הוא הוסיף, כי "יש סכנה למספרים הולכים וגדלים של פליטים, שכן הקמת מדינת ישראל על בסיס דתי, פירושה הדרת כל דת אחרת, וזה עלול להביא לגירוש אנשים למדינות ערב. יש לצפות לעמדה ערבית נחושה".

 
בנוסף, ארבעה צירי פרלמנט ירדני הודיעו במהלך ביקור בשגרירויות שוודיה וספרד בעמאן, על דחיית "התוכנית הציונית לייהוד המדינה, שכן הדבר יפגע בזכויות הערבים הפלסטינים המוסלמים והנוצרים בפלסטין ההיסטורית". בהודעת צירי הפרלמנט – חליל עטייה, סמיר עוויס, עלי סניד ועסאף שובקי – נאמר כי "תוכנית זו תביא לכרסום בביטחון וביציבות, ותגביר את הטרור והקיצוניות באזור ובעולם כולו".

 
גם יו"ר הפרלמנט הירדני, עאטף טראוונה, התייחס לחוק הלאום שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם עמיתיו מהפרלמנט הבריטי. "חוסר היציבות הביטחונית והתגברות הטרור וכל הבעיות והאתגרים במזרח התיכון, נובע מכך שטרם נמצא פתרון צודק לסוגייה הפלסטינית, ולהתנכלות הישראלים נגד הפלסטינים והמקומות הקדושים להם", אמר טראוונה. "ירדן היא מדינת שלום ואהבה, שמכבדת הסכמים, ואף חתמה על הסכם שלום עם ישראל שאינה מכבדת את ההסכמים, ופוגעת במקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים בירושלים ובמסגד אל-אקצא".
 

בתוך כך עצרו שלטונות ירדן 20 פעילים בתנועת "האחים המוסלמים" לאחר שכמה מהם ניסו להבריח נשק מתחום ירדן לפלסטינים בגדה המערבית, כדי שישתמשו בהם בפיגועים נגד ישראלים. כך דווחה רשת "אל-ג'זירה". על פי הדיווח, המודיעין הירדני חוקר אם מדובר בהתארגנות חשאית שהוקמה בתוך השלוחה הירדנית של תנועת "האחים המוסלמים". עוד דווח, כי שניים מהחשודים עברו אימונים בעזה, והם נעצרו לאחר ביקור הזדהות שלהם ברצועה. עוד נטען, כי חלק מהעצורים חברים בתנועת "האחים המוסלמים" וחלק אחר חברים בלשכת המהנדסים בממלכה.

 
גורמים ירדנים אמרו, כי הפעילים נעצרו בד בבד עם מעצרה על ידי השב"כ של חוליית חמאס שהתכוונה לעשות פיגועים נגד חיילים ומתנחלים בגדה המערבית. יש לציין, כי בחודש האחרון גברה המתיחות בין המשטר בירדן לבין הארגונים האסלאמים. זאת, לאחר מעצרו של סגן מזכ"ל תנועת "האחים המוסלמים" זכי בן ארשיד, ב-21 בנובמבר, בשל פוסט שפירסם נגד האמירויות בדף הפייסבוק שלו.