מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו תקף היום (ג') את אנשי הימין שעולים להר הבית ומבעירים לדבריו את השטח: "אני כל הזמן אומר בואו נעשה הכול כדי לא לדרדר את המצב. שוב ושוב זה חוזר להר הבית – מקום שמשטרת ישראל אמונה על שמירתו. אנחנו עושים את זה ואנחנו נדרשים להרבה מאמצים כדי לשמור על הסטטוס קוו בירושלים. ראינו בעיקר אחרי הבחירות האחרונות שאנשי הימין אומרים שיש לשנות את הסטטוס קוו, ואנחנו אמרנו – עזבו את הר הבית, אנחנו לא מבינים מה אתם מדליקים כאן. לדעתי זו טעות לאפשר לאנשים מסוימים לעלות להר הבית, כלומר אותם אנשים שהם סמל לשינוי הסטטוס קוו".
דנינו הוסיף כי: "אני מסכים שאם הדרג המדיני מחליט לשנות את הסטטוס קוו תפקיד המשטרה לממש את ההחלטה. אבל זה לא המצב.  אין היום החלטה כזו של הדרג המדיני, כל ההצהרות האלו של "בוא נשנה את הסטטוס קוו" , אין להן בסיס בדרג המדיני"
בפאנל בבכנס שדרות לחברה התייחס דנינו לתפקיד המשטרה בימים מתוחים אלו: "הבעיה שלנו זה המצב שנקלענו אליו, אסור לנו לאפשר את המשך קיומו. זו פגיעה בביטחון תושבי ישראל ותפקידינו כשמטרה לדאוג להחזרת הביטחון. אנחנו מפעילים את השוטרים במשמרות של 12 שעות, הורדנו שוטרי מטה לשטח, גייסנו מילואים, אנחנו מגייסים משמר אזרחי כדי לנצל את רצון האזרחים להתנדב. חשוב לתת קרדיט לשוטרים – בכל האירועים האחרונים אפשר לראות שהשוטרים הם אלו שתפעלו את האירוע. צריך לעמוד ולהצדיע לשוטרים – מגיעה להם נקודה".

המפכ"ל טען כי ההסתה חייבת להיות מטופלת הן במגזר היהודי והן בערבי: "הסיבה שהיועץ המשפטי נוקט בקו הנוכחי היא שמירה על הצביון הדמוקרטי. בימים אלו אנחנו צריכים להוריד את רף הסבלנות בכל הנוגע להסתה. בני משפחה של מחבלים עומדים בשידור טלוויזיה ואומרים שהם מעודדים אחרים לבצע את אותם המעשים – זו הסתה ברורה שצריך לטפל בה. בני המשפחה של המחבלים בטבח הנורא בהר נוף – המלצנו לפתוח בחקירה פלילית כלפי כל המשפחה בגין הסתה. כלפי יהודים אותו הדבר – הסתה מכל סוג חייבת לקבל טיפול נוקשה ונחוש, חייבים להחזיר את מדינת ישראל למקום הרגוע השלו והבטוח".

שעות אחדות אחרי שהתפרסמה התבטאותו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו בכנס, נשמע המפכ"ל כמי שממהר ליישר קו עם היועמ"ש ולהבהיר את התבטאותו. "ראיתי שעכשיו כאילו יצא שאמרתי שהיועץ המשפטי לממשלה טעה כשאישר לח"כ פייגלין לעלות להר הבית. היועץ המשפטי לא טעה, הוא פועל על פי החוק והחוק מעניק חסינות לחברי הכנסת...היועמ"ש לא היה מתיר לח"כ פייגלין לעלות להר הבית אלמלא היה פונה לבג"צ", אמר דנינו. 

הוא הוסיף כי "אני מעדיף להגיד שהעמדה שלי היא שחבר הכנסת לא צריך לעלות להר הבית. אם זה היה בשקט לא היה קורה כלום. הרי כל עלייה כזאת מלווה בהצהרות בפייסבוק. אני חושב שלא רק ח"כ פייגלין, אלא כל חבר כנסת צריך להימנע מלעלות להר הבית, במיוחד לא בהצהרות קולניות ורעש תקשורתי".

סגנית שר התחבורה ח"כ ציפי חוטובלי יצאה בחריפות נגד אמירותיו של המפכ"ל דנינו בכנס: "מפכ"ל המשטרה דנינו כפוף להוראות הדרג המדיני, ועל כן הוא מחויב לאפשר לכל יהודי ולכל לנבחר ציבור לעלות להר הבית. מסע הדה לגיטימציה לנבחרי ציבור שולל זכויות בסיסיות מיהודים, ומפר את האיזון בין מקבלי ההחלטות למבצעי ההחלטות".

גורם בכיר במשרד המשפטים אמר למעריב און-ליין, בתגובה לדברי המפכ״ל יוחנן דנינו: ״חבל שהמפכ״ל שוב מתעסק בכל מה שהוא לא צריך חוץ מהמשטרה ולהיות מפכ״ל. הוא משליך את הכשלונות שלו ושל המשטרה על היועץ המשפטי לממשלה. זה כמעט מצחיק״.
 
הגורם הוסיף עוד כי ״ההסכמות שהושגו היו לבקשת ועל דעת הדרג המדיני, ובשיתוף ותיאום עם המשטרה. לא ברור על מה דנינו מתלונן. אין ספק שכל הדיבורים סביב הר הבית הם חלק מההידרדרות הביטחונית, אבל זה לא היועץ המשפטי לממשלה, והוא לא זה שיחליט למי מותר לעלות או לא. זו החלטה, קודם כל, של הדרג המדיני״
 
חוות הדעת אליה התייחס דנינו מתייחסת להסכמות שהיו בשעתו בין פייגילין, הדרג המדיני, המשטרה ויו״ר הכנסת, ותוך הבטחה של פייגלין שהוא לא יעורר פרובוקציות כשהוא עולה להר.