למרות שישראל לא אישרה רשמית כי היא עומדת מאחורי התקיפה בסוריה במערכת הפוליטית מפנים אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה וטוענים כי עיתוי התקיפה קשור להקדמת הבחירות.



ח"כ יפעת קריב (יש עתיד) חברת ועדת החוץ והביטחון אמר בתגובה לדיווחים על תקיפת צה"ל בסוריה: "ביבי לא מצליח להרכיב קואליציה חלופית ולכן החליט לבחור בדרך של טרור והפחדה ולהדליק את המזרח התיכון. אדוני ראש הממשלה הפעם זה לא יעבוד".
 ח"כ תמר זנדברג (מרצ) צייצה בטוויטר: "האם נתניהו התחיל את קמפיין הבחירות שלו?". חברה לסיעה ח״כ עיסאוי פריג׳ (מרצ) אמר: "לכל בעיה יש לנתניהו תשובה אחת - ביטחון וכשצריך גם הפחדה. ישאלו אותו על יוקר המחיה, יענה איראן, ידברו איתו על הרפורמה בבריאות, יענה חיזבאללה, ואם במקרה יזכירו לו שוויון, התשובה כבר תהיה דאע״ש. כשזו השפה של ביבי, קשה שלא לתהות, האם גם הפעם לא עורבו שיקולים שלא ממן העניין".

בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס באופן רשמי לתקיפה בסוריה אולם גורמים בכירים הפנו את הכתבים לדבריו של ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה, דברים שמקבלים משמעות אחרת כשוקראים אותם לאחר הדיווחים על התקיפה: "אנחנו עוקבים אחרי המזרח התיכון ואחרי מה שמתרחש בקשב רב, באוזניים כרויות, בעיניים פקוחות והרבה מאוד מתרחש. אנחנו נישאר כל הזמן עם יד על הדופק  ואנחנו נטפל באיומים הללו והאתגרים הללו שאינם לוקחים פסק זמן. אנחנו נטפל בהם באותה אחריות שטיפלנו בהם עד עכשיו".

 ח"כ וחבר ועדת חוץ וביטחון נחמן שי התייחס לדיווחים על אודות תקיפה ישראלית בסוריה ואמר: "אני מצפה ומאמין כי הממשלה מפרידה הפרדה מלאה בין העניינים האקטואליים השוטפים לבין ענייני ביטחון". הוא הוסיף: "זוהי תקופה רגישה. עם זאת, בכל מקום ובכל זמן שנשקפת סכנה אמיתית לביטחון ישראל ראוי כי הממשלה תפעל, ואנו נתמוך בה כפי שעשינו בעת מבצע 'צוק איתן' עד לסיומו".