המערכת הפוליטית מגיבה להחלטת הפלסטינים ללכת למועצת הביטחון ואף מנצלת את העניין גם לצרכים פוליטיים לקראת הבחירות. הימין תקף את הפלסטינים, כשחלק מהתגובות אף מתייחסות לכך שלעולם לא תקום מדינה פלסטינית, בעוד שבשמאל נוזפים במהלכי הממשלה וקוראים לתהליך מדיני.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר כי "הגשת הצעת הפלסטינים למועצת הביטחון היא צעד תוקפני נוסף מצידם. אבו-מאזן מוביל מהלכים שכל מטרתם היא לנגח את ישראל, אין בהם כל תועלת לפלסטינים, להפך, הם רק יביאו להחרפת הסכסוך ולהרעת המצב בשטח ובוודאי שלא יקדמו הגעה להסדר, משום שללא הסכמת ישראל לא ישתנה דבר".

ליברמן הוסיף ואמר: "מוטב שמועצת הביטחון של האו״ם תעסוק בדברים החשובים באמת לשלומם של אזרחי העולם, כמו הדרך להתמודד עם  פעולות טרור רצחניות כגון אלו שארעו השבוע באוסטרליה ובפקיסטן, או שתדון בנעשה בסוריה ובלוב ולא תשחית זמן על הגימיקים של הפלסטינים".
יו"ר האיחוד הלאומי שר הבינוי אורי אריאל היה חריף יותר בתגובתו ואמר: ״אני קורא לראש הממשלה להפסיק את ההקפאה השקטה ולחזור לבנות בירושלים וביהודה ושומרון. חיזוק הריבונות ובנייה ביהודה ושומרון שיבהירו לצבועים ברחבי העולם שאנחנו כאן כדי להישאר. יהודה ושומרון הם חלק מדינת ישראל ולגיטימיים בדיוק כמו תל אביב וחיפה ובמקום להתנצל הגיע הזמן לומר זאת בצורה ברורה״


ממפלגת העבודה נמסר: "הצעד של מדינות אירופה ראוי לכל גינוי, אך זה לא גורע מהאחריות של נתניהו למפולת המדינית הפוגעת במדינת ישראל. ביבי נכשל בתחום המדיני ונכשל בתחום הכלכלי. אזרחי ישראל כבר מבינים זאת ובקרוב יחליפו את ממשלתו הכושלת והקיצונית בממשלה שיוביל המחנה הציוני, ממשלה שתשמור על האינטרסים של ישראל ותצעיד אותה לדרך חדשה.

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, המתמודד בפריימריס בבית היהודי אמר: "פניית הפלסטינים לאו"ם מדגישה יותר מתמיד כי דווקא נאום בר אילן של רה"מ נתניהו הפך בזירה הדיפלומטית לשוט מאיים על מדינת ישראל. טקטיקת ה"כן אבל" למדינה הפלסטינית פשטה את הרגל, ומביאה להחרפת הלחצים הדיפלומטים על ישראל. הגיעה העת לקבור אחת ולתמיד את רעיון שתי המדינות, ולומר בפשטות ובנחרצות לעולם - ישראל אינה מוכנה להקים מדינת טרור על גבולותיה, ואינה מוכנה לוותר על חלקי מולדת. אנחנו לא צריכים לחכות לווטו אמריקאי, אלא לשים ווטו משלנו - ווטו על מדינה הקמת מדינה פלסטינית״.
ח"כ מירי רגב כיוונה את ההתקפות שלה כלפי יו"ר הרשות: ״אבו מאזן ממשיך להסית את העולם נגד ישראל, פניו אינם לשלום ואינם להסדרים, פניו לכוון מערב (ים) שם הוא רוצה לראות אותנו. כל פעולה חד צדדית של אבו מאזן חייבת להיענות בפעולה חד צדדית של ישראל.  אבו מאזן חייב לקחת אחריות על מעשיו , עליו לזכור כי על טעיות משלמים - גם אם ישראל תצטרך לפרק את הרשות הפלסטינאית. אם האו״ם הוא הפרטנר של אבו מאזן  שהאו״ם ידאג להקים מחדש את הרשות הפלסטינאית ולשמור על אבו מאזן מפני החמאס והג׳יהאד . כך לא עושים שלום״.
ח"כ עמר בר-לב, הגיב על הגשת הצעת ההחלטה לאו"ם על הכרה במדינה פלסטינית: "הצעת ההחלטה היא תוצאה ישירה של חוסר היוזמה של ראש הממשלה וכמו בכדורגל, מי שמשחק בונקר, בסוף חוטף. אם ניקח את המתכון שבישל לנו נתניהו שמשלב גם זלזול ופגיעה הקשה ביחסי ישראל- ארצות הברית וישראל-אירופה, התוצאה המסתמנת כבר היום היא תבוסה קשה למדינת ישראל".

"נתניהו עסק במהלך 6 השנים האחרונות בפחדים מדאעש, איראן וחמאס,  במקום ליזום תהליך שיביא להיפרדות מהפלסטינים. הוא לא יזם שום מהלך שהיה משנה את התמונה ותקע אותנו בבונקר הנוכחי. לכן, בבחירות הקרובות זה או מדינה דו לאומית עם נתניהו או מדינה יהודית ודמוקרטית עם הרצוג".