יו"ר ועדת החינוך, ח"כ עמרם מצנע אמר במהלך דיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט: "יש להקים רשות לאומית שתתכלל את האיתור והטיפול בילדים נפגעי עבירה. 53% מהתלמידים בגילאי 11-17 נחשפו לפגיעה פיזית או רגשית, כך עלה מממצאי סקר ביניים שהוצג הבוקר (ב')בוועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות עמרם מצנע ופורסם ב"מעריב".


המחקר, שנערך באוניברסיטת חיפה ע"י פרופסור רחל לב-ויזל ופרופסור צבי איזיקוביץ', הקיף 10,443 משתתפים (8239 יהודים ו-2204 ערבים) בשלוש קבוצות גיל עיקריות – כיתה ו', כיתה ח' וכיתה י', חשף בין היתר כי לבנים יש סיכוי גבוה יותר להיות קורבן של פגיעה מאשר לבנות.

לדברי  אחד החוקרים פרופסור רחל לב-ויזל 88.7% מהתלמידים היהודים היו מעוניינים לדווח על פגיעה שעברו לאמא; 72.8% לאבא; 57.2% לחבר או לחברה. 63.3% מהתלמידים היהודים ענו כי לא היו מוכנים לדווח על פגיעה לעובדת סוציאלית, 55.5% לא היו מוכנים לדווח לאחות או לרופאה. גם במגזר הערבי העדיפו 78% מהנסקרים לדווח לאמא על פגיעה. יו"ר ועדת החינוך עמרם מצנע אמר כי הנתונים שהוצגו לפנינו מעידים כי מדובר בשעת חירום  וקרא להקמת רשות לאומית תעסוק בתקצוב הנושא ובתיאום בין המשרדי השונים".


יוסי סילמן, מנכ"ל משרד הרווחה אמר בדיון כי מהנתונים עולה כי קוד השתיקה במגזר הערבי הופר וכך גם בחברה החרדית. "הנחת העבודה שלנו שהיה קוד שתיקה ועכשיו יש יותר פתיחות בדיווחים ולכן גם רואים עלייה בדיווחים על פגיעה. אנחנו מנסים לפתח מנגנוני דיווח אצל ילדים עם מוגבלויות שמתקשים בדיווח ולכן לא מאותרים". לעניין הקמת רשות לאומית מתכללת אמר סילמן כי הרעיון "הזוי". "אני חושב שאנחנו בשיפור מתמיד בסינרגיה בין המשרדים. צריך להתבסס על מערכות קיימות ולשפר אותן ולא להקים רשות חדשה".

ח"כ רות קלדרון המליצה למשרד החינוך לחייב כל הורים לעבור הדרכת הורים באחד מן המכונים להכשרת הורים. "צריך שגבולות של הקהילה וןהמדינה יהיו ברורים – אלימות זה אסור".