שר החוץ, אביגדור ליברמן תקף היום (חמישי) את הרשות הפלסטינית וטען כי מותו של השר לענייני התנחלויות, זיאד אבו עין, לא נגרם עקב מכות. 



"נתיחת גופתו של השר הפלסטיני, זיאד אבו עין, שבוצעה בצורה שקופה במכון הפתולוגי באבו דיס בהשתתפות נציגים מהרש״פ, מירדן ומישראל ושקבעה כי אבו עין מת מחסימה של עורק כלילי (התקף לב), מוכיחה כי הטענות שמיהרו אבו מאזן וראשי הרשות הפלסטינית להטיח בישראל הן שוב האשמות שווא חסרות בסיס שנועדו להסית את הציבור הפלסטיני".


ליברמן הוסיף ותקף: "מדינת ישראל וחיילי צה"ל מוכיחים פעם אחר פעם כי על אף שאנו מתמודדים עם פעילות אלימה - מאורגנת ועם מצבים קשים שאף משטר דמוקרטי אחר בעולם לא נאלץ להתמודד עימם, הם עושים זאת בצורה הטובה ביותר. ההאשמות ההזויות על שימוש בכח מופרז ועל כך ש״ישראל אחראית לרצח" כפי שאמר נציג הממשלה הפלסטינית, מעידות רק על מניעיהם של המסיתים הפלסטינים שעושים הכל על מנת להחריף את הסכסוך״, דברי השר ליברמן.

כזכור, אמש, בשעות הצהריים, מת זיאד אבו עין, בבית החולים הממשלתי ברמאללה. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטינים הוא נפגע מחיילי צה"ל במהלך עימותים בכפר תורמוסעיא. ברשות הפלסטינית הכריזו עליו "שהיד" ועל שלושה ימי אבל.
 
מקורות פלסטינים מסרו, כי השר הפלסטיני אבו עין נפגע באורח אנוש לאחר שהותקף על ידי חיילי צה"ל בכפר תורמועסיא שמצפון לרמאללה. ג'מיל ברגותי, מנהל מרכז המידע במשרד ההתנחלויות הפלסטיני, המוכר בשם "תאגיד ההתנגדות לגדר", סיפר כי במהלך ארוע שתילת עצי זית של פעילים פלסטינים וזרים, בהשתתפות השר אבו עין, אחד החיילים תקף את השר באמצעות קסדה. לדבריו, "השר נפגע בחזהו, ומהגז המדמיע, ואיבד את הכרתו, ואמבולנס של הסהר האדום הפלסטיני פיני אותו לבית החולים הממשלתי ברמאללה". גורם צבאי מסר כי ככל הנראה מדובר בהתקף לב שקיבל במהלך האירוע.