שרת התרבות והספורט לימור לבנת הודיעה הערב (ב') לראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליטה לפרוש בתום הקדנציה הנוכחית מהחיים הפוליטיים. "אני חשה תחושת מיצוי מהחיים הפוליטיים, ורוצה לפנות לכיוונים חדשים", הסבירה. לבנת כיהנה כחברת כנסת מאז 1992, אז נבחרה לכנסת ה-12. היא כיהנה בעבר כשרת החינוך וכשרת התקשורת, וכן כיו"ר הוועדה לקיום מעמד האישה.
בהודעה שפרסמה בשעות הערב כתבה לבנת: "תודה על ההזדמנות שניתנה לי לשרת את הציבור במדינת ישראל במשך כ-23 שנים, מתוכן כמעט 14 שנים כשרה בממשלות ישראל. בכל התפקידים שמילאתי, פעלתי והשתדלתי להוביל מהלכים ורפורמות שייטיבו עם הציבור וישפרו את הקיים, גם במחיר של מאבקים מול כוחות חזקים". 
"ההחלטה לפרוש גמלה בליבי מזה זמן, ולפני מספר חודשים, אף שוחחתי עליה עם ראש הממשלה. כמובן, שקודם שאצא לדרך חדשה, בכוונתי להשלים עוד שורה של משימות, שהעבודה עליהן נמצאת בעיצומה. זוהי החלטה משמעותית ביותר בחיי, וקיבלתי אותה בלב שלם, ומתוך אמונה שזה הדבר הנכון לעשותו", הוסיפה. 

בעקבות פרישתה פרסמו חברות וחברי כנסת הודעות צער. "צר לי על פרישתה של השרה ליבנת. חרף חילוקי הדעות בינינו, אנו חברות שנים רבות ושיתפנו פעולה במאבקים פמיניסטיים פורצי דרך. לימור היא אישה חכמה וישירה אשר ניהלה את המשרדים שעמדה בראשם בכישרון ובאופן ענייני והיא תחסר למערכת הפוליטית.", אמרה ח"כ שלי יחימוביץ.


ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "לימור תרמה תרומה משמעותית למדינת ישראל במגוון התפקידים שמילאה סביב שולחן הממשלה ובכנסת ישראל והיוותה דמות מרכזית בציבוריות הישראלית ובתנועת הליכוד. אני משוכנע שלימור תמשיך לתרום מכישוריה הרבים לטובתה של מדינת ישראל".

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, אמר על פרישת לבנת: "לימור לבנת היתה קול שפוי בליכוד ושירתה את הציבור הישראלי במסירות מלאה". חברת הכנסת ויו"ר מפלגת מרצ זהבה גלאון אמרה בעקבות הודעתה של לבנת: "אומנם לימור לבנת היתה בת פלוגתא פוליטית ולא אחת היו לנו חיכוכים והתנגשויות פוליטיות על רקע אידאולוגי, אבל יש לי הערכה רבה לפעילותה במאבק לקידום נשים ולהגנתן ולשוויון מגדרי, ואני מאחלת לה בהצלחה בדרכה". 

שר המודיעין יובל שטייניץ מסר: "לימור מסיימת קריירה פוליטית מפוארת בשירות הציבורי. לימור היא ידידה וחברה אישית שלי ותמיד הייתה מלאת רגש וחוש הומור משובח ואני מודה לה על החברות והידידות רבת השנים ויודע שהיא תימשך גם בתום הפרק הפוליטי של חייה".