ועדת החוץ והביטחון נפרדה היום מהרמטכ"ל היוצא בני גנץ, אולם לדיון במליאת הוועדה, שכלל גם סקירה ביטחונית תקופתית, הגיעו רק חמישה חברי כנסת, כשאליהם נוסף גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.


הנוכחים בדיון היו יו"ר הוועדה, זאב אלקין, וחברי הכנסת מרב מיכאלי, שאול מופז, מאיר פרוש וניסים זאב. הרמטכ"ל, שחש אולי לא בנוח לנוכח הנוכחות הדלילה, עקץ ואמר כי הוא שמח להופיע בפני "הפורום האיכותי אך המצוצמם של המליאה". יו"ר הועדה אלקין השיב לו: "בתקופת בחירות חברי הכנסת בוחרים לברוח מהתקשורת".

והנה מצעד התירוצים של חלק מחברי ועדת החוץ והביטחון שנעדרו מישיבת הפרידה: ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי): "ח"כ שטבון מעריך מאוד את רא"ל גנץ. ותרומתו הגדולה למדינת ישראל ולביטחונה. בצר לו ובעטיין של נסיבות משפחתיות בלתי מתוכננות נבצר ממנו להגיע לישיבתה הפרידה מרא"ל גנץ".


ח"כ עופר שלח (יש עתיד): היה לו לו"ז אחר.

ח"כ יפעת קריב (יש עתיד): נעדרה מסיבות אישיות. (מוצדקות, אריק בנדר).
ח"כ זהבה גלאון (מרצ): חולה עם חום בבית.

אריה דרעי (ש"ס): היה במשהו אישי.

מוטי יוגב (הבית היהודי): "ח"כ ואל"מ (במיל.) מוטי יוגב ציין מראש כי לא יוכל להשתתף ערב אירוע משפחתי. יוגב שלח מכתב הערכה לרמטכ"ל בני גנץ אותו הוא מכיר כחבר, על 40 שנות מסירות נפש למען ביטחון ישראל. במכתבו ציין יוגב: 'אין לי ספק כי עוד תתרום מכוחך לעם ישראל  במישורים נוספים'".

ח"כ אלי ישי (ש"ס): עוזרו האישי של ח"כ ישי: "לוקח על עצמי את האחריות. לא היה לי רשום בלו"ז".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ): "לצערי לא יכולתי לבוא".

מחברי הכנסת מירי רגב (ליכוד), משה פייגלין (ליכוד), רונן הופמן (יש עתיד), עומר בר לב (עבודה) ונחמן שי (עבודה) שנעדרו מהדיון לא התקבלה תגובה.