ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום על תמיכתו בהצעת החוק שזכתה לכינוי "חוק חנין זועבי", המאפשרת להדיח מכהונתו ברוב של חברי הכנסת ח"כ המביע הזדהות עם ארגון טרור ויתכן כי ההצעה תובא כבר מחרתיים, יום ד', לאישור מליאת הכנסת בקריאה טרומית.

את ההצעה יזם ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו). היא קובעת כי רוב של 61 חברי כנסת יוכל להדיח מכהונתו ח"כ מכהן המביע הזדהות עם ארגון טרור. כיום ניתן לפסול מועמד לכנסת המזדהה עם ארגון טרור אך לא ניתן להדיח ח"כ לאחר שנבחר. ההצעה כוונה בעיקר נגד ח"כ חנין זועבי בעקבות שורה של התבטאויות מעוררות מחלוקת שלה ובהן אמירתה כי חוטפי ורוצחי הנערים מגוש עציון אינם טרוריסטים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע היום תמיכה בהצעת החוק אך דרש כי ההצעה תתוקן כך שהרוב הנדרש לאישור הדחה של ח”כ מכהן יהיה 70 חברי כנסת
ולא 61. 

הנושא עלה אתמול בישיבת הנהלת הקואליציה. כל סיעה התבקשה להביע את עמדתה. הליכוד, ישראל ביתנו והבית היהודי הודיעו כי הם תומכים בהצעת החוק. ביש עתיד ובתנועה ביקשו חופש הצבעה. בסיעת יש עתיד נוטים להתנגד להצעה. הצעת החוק נדונה ביום א' האחרון בועדת השרים לחקיקה והוחלט להעבירה להכרעה בהנהלת הקואליציה. בעקבות ההחלטה מהיום יתכן ושרת המשפטים ציפי לבני תגיש ערר נגד ההצעה ואז הדיון בה במליאת הכנסת ידחה מיום ד' למועד בלתי ידוע.


סגנית שר הפנים ומזכ״לית ״ישראל ביתנו״, פאינה קרשנבאום, בירכה אמש את רה"מ בעקבות תמיכתו בהצעת החוק ואמרה: ״כפי שכתבתי לכל חברי הכנסת, לא מדובר בעניין של ימין ושמאל ועל כך יעידו חברי הכנסת החתומים על ההצעה מכל סיעות הקואליציה. ח״כ זועבי אינה מייצגת את ערביי ישראל אלא את חמאס והתנועה האיסלאמית".