ארה"ב מנסה למנוע עימות אפשרי במועצת הביטחון של האו"ם, לנוכח ההצעות מרחבי העולם להכיר בפלסטין כמדינה - אל מול התנגדות ישראל. סדרת פגישות נקבעו למזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי בשבוע הבא באירופה, במטרה לאחד את המדינות השונות שכרגע מקדמות הצעה לפתרון שתי המדינות. כמה מדינות, בהן ירדן וצרפת, הציעו למועצת הביטחון הצעות שברצונן להגשים לפני סוף השנה הלועזית הנוכחית.
"אנחנו מנסים למצוא דרך לעזור להפיג את המתח ולהפחית את הסיכויים להמשך הסכסוך" , אמר קרי לכתבים הערב (שישי) בבוגוטה, שם נפגש עם נשיא קולומביה. "אנחנו בודקים אפשרויות שונות לשם כך. ישנם אנשים שונים שדוחפים לכיוונים שונים והשאלה היא: 'האם אנחנו יכולים כולנו להמשיך לאותו הכיוון'", אמר קרי.
מקורות אמריקנים רשמיים אמרו שהם לא מתנגדים להחלטה חדשה של מועצת הביטחון של האו"ם, אבל כל ההצעות של המדינות השונות עד כה אינן מקובלות על הדעת.

ביום שני, צפוי קרי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ברומא, ולאחר מכן עם שרי חוץ אירופאים. בנוסף, שר החוץ האמריקני שוחח היום עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב, במה שגורמים רשמיים אמריקניים תיארו כ'שיחה שהתמקדה במזרח התיכון, כולל ההתפתחויות האחרונות בישראל, בגדה המערבית, ירושלים והאזור, וכן בהחלטה האפשרית של מועצת הביטחון של האו"ם'. כך דווח בסוכנות הידיעות AP.