תקרית חמורה באזור מעלה אדומים, בסניף רמי לוי אשר נמצא באזור התעשייה במקום: מחבל הגיע אחר הצהריים (רביעי) למקום, ודקר שני אזרחים, אשר נפצעו באורח בינוני. לאחר מכן הוא נורה ונפצע באורח קשה. בתחילה דווח על אירוע ירי בשדרות החברה הכלכלית, אך כעת מתברר כי הירי היה בעקבות הפגיעה במחבל. אחד הפצועים באירוע הוא מתנדב של מד"א שהיה במקום והתעמת עמו. כוחות ההצלה פינו את הפצועים לקבלת טיפול. המחבל פונה במצב קשה.




על פי החשד, שלושה צעירים פלסטיניים כבני 17 הגיעו עם רכב, ולפי מצלמות האבטחה הם הסתובבו כמו לקוחות רגילים, אחד בחוץ ושניים בפנים. ב-16:20 בדיוק החל אחד מהם מהם לדקור לקוחות שהיו לידם. לקוח שהיה עם נשק עצר אותו, ביחד עם מאבטח במקום. גורם בכיר במערכת הביטחון מסר כי יש בידיהם שני עצורים, אחד פצוע, פונה לבית החולים, אחד שנעצר והועבר לחקירה ואחד שמבצעים אחריו סריקות.




תומר בסרנו, אחד הקב"טים שנכח בזירה אמר: "הגעתי לשם לאחר האירוע ולמדתי ממצלמות האבטחה ברגעים הראשונים כי מדובר בשלושה צעירים שלא נראו חשודים לכאורה. צריך להבין שמדובר פה באיזור תעשייה שנמצאים בו פועלים רבים. אנחנו עושים את הבדיקות המירביות שניתן לעשות, אבל לא ניתן למנוע ולחשוד בכל אחד". 


"אחד הלקוחות שנכח במקום הביע תושייה והשתלט על המחבל הדוקר, המקום נראה מלא בדם והרבה מאוד פאניקה מצד לקוחות שהיו במקום וסקרנים. אנחנו ברמי לוי נעשה ועושים הכל כדי לשמור על הביטחון של הקונים שלנו בכל הרשת. אנחנו מקפידים על המאבטחים שיעברו הכשרה מתאימה, אבל לא ניתן למנוע לחלוטין מצבים שכאלה".

מאבטח רה"מ ירה במחבל. נתניהו: "מנעת פיגוע גדול"





מי שירה במחבל במישור אדומים הוא מאבטח במשרד ראש הממשלה. ראש הממשלה שוחח איתו ושיבח אותו על הפעולה הנחושה. רה״מ נתניהו אמר למאבטח: 'עשית פעולה חשובה ומנעת פיגוע גדול. גם כשאתה לא בעבודה אתה בעבודה. יישר כח'.





אריאל בן דוד, מתנדב איחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי לזירה נמסר לנו כי בסמוך לקופות נדקרו מספר לקוחות ששהו בחנות, נכנסתי לחנות יחד עם מתנדבים נוספים והענקנו טיפול רפואי ראשוני לשני נפגעים מדקירה בפלג גוף עליון שהיו בהכרה מלאה, הדוקר נוטרל ומטופל ע"י המשטרה, למרבה הנס לא היו נפגעים נוספים באירוע".




מהמרכז הרפואי הדסה, אליו פונו שני הפצועים, נמסר כי מצבם קל עד בינוני. הם סובלים מדקירות בראש, ואחד נפצע גם ביד. שני בני אדם נוספים הגיעו לבית החולים כשהם סובלים מחרדה. 




רמי לוי התראיין לערוץ 2 ואמר: "עבר שם מחבל שדקר שני לקוחות שלנו. השומר ירה בו. הוא נכנס פנימה אבל טרם ביררתי פרטים במדויק. אנחנו נערכים בהתאם לחוק ומעבר לו. אם צריך לשים שומר אנחנו שמים שני שומרים. זה יכול לקרות במישור אדומים וזה יכול גם לקרות בתל אביב. אנחנו עכשיו מאמצים והנה, אתה רואה שזה עובד. המחבל הוא לא עובד שלנו. לאורך כל האינתיפאדה השנייה לא היה שם שום דבר, ודווקא במקומות פחות רגישים כן היה פיגוע. יש באזור התעשייה צבא ומחסומים וקשה להגיע לשם".




רק בשבוע שעבר סוכלו שני פיגועי דקירה ביהודה ושומרון על ידי אנשי כוחות הביטחון. בסביבות השעה 8:00 בבוקר, הגיע למחסום תפוח חשוד, שעשה דרכו ברגל מכיוון כפר יתמא (מזרח) לעבר הצומת. לוחם מג״ב, אשר משרת בגדוד אלון, שהיה באותה עת בעמדת תצפית, הבחין בחשוד מתהלך כשהוא חובש כובע קפוצ׳ון על ראשו ולאחר מאבק, הוא נעצר. באירוע השני, אשר קרה בצומת גוש עציון, ניסתה מחבלת לדקור אזרח, אשר נפצע באורח קל בכתפו. חיילים הגיבו באש לעברה, היא נורתה ולאחר שנבדק האם היא ממולכדת, היא פונתה לבית החולים.