בישראל מביעים סיפוק רב ממינויו של אשטון קרטר לתפקיד שר ההגנה של ארצות הברית. נשיא ארה"ב ברק אובמה בחר בקרטר לתפקיד למרות שלא שירת בצבא ולמרות שלא היה חבר קונגרס. זוהי הפעם הראשונה בה ממונה לתפקיד הרגיש אדם שהינו איש אמון של הנשיא יותר מאשר שהינו איש מקצוע.


אתמול (יום ו') התקיים טקס מינויו של קרטר לשר ההגנה. בעוד אובמה הרעיף על קרטר שבחים, שר ההגנה היוצא צ'אק הייגל נעדר בהפגנתיות. קרטר נחשב לידיד אמת של ישראל, ומכיר מקרוב את שר הביטחון משה בוגי יעלון. בין השניים שוררת מערכת יחסים מצוינת, ויעלון מרבה לשוחח עם קרטר ולהיפגש עימו בכל ביקוריו בארצות הברית. השניים נפגשו בחודש יולי האחרון בקריה בתל אביב, ודנו בסוגיות איזוריות ובהמשך חיזוק הקשר בין המדינות ובין הממסדים הביטחוניים. קרטר הגיע ארצה בראש משלחת ביטחונית מהפנטגון. מאז נפגשו השניים שוב במסגרת הביקורים בארה"ב. 


קרטר נחשב לאחד מאבות עסקת החמקנים (מטוסי ה-F-35) בין ישראל לארצות הברית. הוא הקים את הפורום המשותף לתיאום העסקה, שהניבה לישראל סיוע כלכלי של שלושה מיליארד דולרים, שנועדו לרכישת המטוסים עבור חיל האוויר הישראלי.

כמו בישראל, גם בארצות הברית צריך שר ההגנה החדש לעבור שימוע בוועדה למינויים. בישראל מדובר בוועדת טירקל, בעוד בארה"ב מבוצע ההליך בסנאט. על פי הפרסומים בארה"ב, השימוע לא צפוי לעורר קשיים.