המדינה החליטה לקחת את הזכויות וההטבות הרפואיות מאשתו ושלושת ילדיו של המחבל הפלסטיני, שביצע את הפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים. צעד זה מגיע שבועיים לאחר שהממשלה הכריזה כי תגרש את בני משפחת הרוצח.


על פי פרסומים בתקשורת הערבית, אחד מילדיו של ר'אסן מוחמד אבו גאמל, שיחד עם בן דודו עבד אבו ג'מאל, טבח באכזריות שלושה מתפללים ושוטר בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, נתקל בסירוב של הרשויות כשפנה לקבלת טיפול רפואי.
 
 
נדיה אבו גמ'אל, תושבת שכונת ג'בל מוכבר בירושלים, אמרה כי ניסתה להביא את בנה בן ה-5 לקבלת טיפול רפואי בבית חולים מקומי אך נתקלה בסירוב. הצוות במקום הסביר לה שהזכויות הניתנות בביטוח הרפואי שמספקת המדינה  נשללו ממנה ומילדיה.  עדיין לא ברור אם הילד קיבל לבסוף טיפול רפואי או לא.



עשרה ימים  לאחר המתקפה שהתרחשה ב-18 בנובמבר, שר הפנים גלעד ארדן הודיע כי בכוונת הממשלה לבטל את תושבותה של אלמנתו של ג'מאל ובכך לאלצה לעזוב את שטחי המדינה, מה שימנע ממנה כל זכות או הטבה סוציאלית הניתנות מהמדינה. תחת חוק איחוד המשפחות, זכתה ג'מאל הפלסטינית לתושבות ישראלית, לאחר שנישאה לתושב מזרח ירושלים.

"כל אחד העוסק בטרור צריך לחשוב על ההשלכות שיהיו לכך עבור בני משפחתו", אמר ארדן בעקבות ההחלטה. בנוסף להרס בתיהם של המחבלים, משרד הפנים אף החליט כי הבתים הסמוכים לאלו של המשפחה יהרסו גם הם.
"מספר צעדי ענישה קולקטיבית ננקטו נגד משפחת אבו ג'מאל, מאז שר'אסן ועודי ביצעו את המתקפה על בית הכנסת". אמר נציג המשפחה לגוף תקשורת ערבי. "המשפחה ניסתה ככל יכולתה להפחית את הנזק שגרמו צעדי הענישה הישראלים". הדובר אמר כי המשפחה המשפחה ערערה על ההחלטה להרוס את בתיה ואלמנתו של ג'מאל מתכננת להינשא לאחד מחמשת אחיו בכדי שתוכל להישאר בירושלים.