הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני מתייחס היום בפעם הראשונה בפומבי לעבודת המטה שמתקיימת בפרקליטות באשר לחקירות של מפקדי צוק איתן לאחר המבצע. "יש כאלה שטוענים שהחקירה הזאת היא מהפה אל החוץ והיא נועדה רק למנוע חקירה בינלאומית נגדנו" אומר הפצ"ר. "אז הרשו לי לספר לכם כי לא כך הדבר. כי מי שהפר את החוק הבינלאומי פגע בערכי צה"ל ובפקודות שניתנו לו".



האלוף עפרוני מספר על הביקורת שמפנת כלפי הפרקליטות הצבאית הן מהחברה הישראלית, והן מתוך הצבא "להביא את טובי בנינו לחדרי החקירות זה לא קל. אנחנו סופגים ביקורת קשה על המהלך הזה גם מתוך צה"ל וגם מחוצה לו" הוא סיפר לבאי כנס משפט בחיפה. 
הפצ"ר מגלה כי בחלק מהמקרים בהם מפקדים היו צריכים לתת פקודת אש במהלך המבצע, הם החליטו מתוך שיקול הדעת שלהם לנצור את האש גם מהאוויר וגם מן הים והיבשה, לדבריו המפקדים בחרו לא לפתוח באש מכמה סיבות, בעיקר הומניטאריות וזאת למרות שהמטרות אושרו מבחינה משפטית.

עוד סיפר האלוף עפרוני כי גם חמאס בדרום וגם חיזבאללה בצפון, מנצלים את העובדה שצה"ל מכבד את החוק הבינלאומי בכך שהם יורים מתוך אוכלוסייה ומתוך בתי חולים ומסגדים. בימים אלה נחקרים מספר קצינים באזהרה על מספר אירועים שקרו במהלך צוק איתן.

בחלק מן המקרים ישנם חקירות על אירועים בהם נהרגו בלתי מעורבים ובחלק מן המקרים עליהם הורה הפצ"ר לפתוח בחקירות פליליות הם על ביזה ועל טענות של ארגוני זכויות אדם על הרג שבויים. בקרוב צפוי הפצ"ר לגבש החלטה באם לפתוח בחקירה נגד מספר אירועים נוספים ביניהם גם האירוע ברפיח בו צה"ל פתח באש ארטילריה מאסיבית בעקבות חטיפתו של סגן הדר גולדין ז"ל.