בבית הדין הצבאי ניתנה היום (רביעי) הכרעת הדין בעניינו של חוסאם קואסמה, אשר הורשע בשלושה פרטי אישום של שותפות לגרימת מות בכוונה, חברות בקבוצה שגרמה מות בכוונה, שני פרטי אישום של הכנסת כספי אויב לאזור, ואישום נוסף של ביצוע שירות בעבור ארגון הטרור החמאס.



בנוסף הוא הואשם בסחר בציוד מלחמתי, שני פרטי אישום של שיבוש הליכי משפט ופרט אישום של מתן מקלט למבוקשים. בכך הרשיע בית הדין הצבאי את קוואסמה בתיכנון ובהוצאה לפועל של חטיפתם ורציחתם של הנערים נפתלי פרנקל, איל יפרח וגיל-עד שער ז"ל ביוני האחרון.

קוואסמה הודה בכך שתכנן את הפיגוע יחד עם מרואן קואסמה ועמאר עבו עישה, שני המבצעים שחוסלו מאוחר יותר על ידי צה"ל. קוואסמה גם הודה כי מימן את ביצועו של הפיגוע באמצעות העברת קרוב ל-200 אלף שקל מאחיו, פעיל חמאס, אשר גורש לעזה במסגרת "עסקת שליט" ומאז פועל במסגרת ארגון הטרור.

עוד הודה קוואסמה, כי רכש כלי נשק לצורך ביצוע הפיגוע והעבירם למרואן קואסמה וכן סייע למרואן לאחר הפיגוע בקבורת גופות הנערים, בהעלמת ראיות מזירת הקבורה וכן בסיוע לרוצחים מרואן ועמאר להימלט מכוחות הביטחון על ידי אספקת מזון ושתייה לצורך הימלטותם.