בצה"ל פתחו בחקירה כדי להבין איך דלף מתוך הצבא סרטון באוך 5 דקות וחצי ובו תיאור אירוע חדירת המחבלים לחוף זיקים במהלך מבצע צוק איתן. בסרטון נראה האירוע מכמה זוויות צילום ומדובר בחומר מסווג מאוד שבחלק ממנו נשמע גם הקשר הצה"לי.



הסרטון דלף לרשת הפלסטינית ומוצג בשעה זו בערוצים רבים בעולם. חלק מהצילומים פורסמו ביוזמתו של דובר צה"ל, אולם על אותם סרטונים שאושרו להפצה קיים הלוגו של דובר צה"ל ובסרטון שדלף אין את הלוגו, דבר המצביע על כך שמדובר בהדלפה שלא עברה סינון של הצנזורה ושל יחידת דובר צה"ל.



גורם בצה"ל אומר כי מדובר באירוע "חמור מאוד". בחלק מהסרטון רואה אירוע ביטחוני מסווג שלא הופץ מעולם ובו טנק צה"לי מנהל קרב מול המחבלים שחדרו לשטח ישראל בין היתר נראה מחבל רץ לעבר הטנק, מצמיד אליו מטען ובורח כששניות בודדות לאחר מכן המטען מתפוצץ ובמזל ללא נפגעים. 

באירוע עצמו חדרו מחבלים, חמישה צוללנים מיחידת העילית של החמאס לחוף הים שליד קיבוץ זיקים. את המחבלים זיהו התצפיתניות. במקום התפתח קרב עם כוחות גדולים שהוקפצו לאזור כולל התערבות של חיל האוויר. באירוע נהרגו המחבלים ועל גופם מצא צה"ל אמצעי לחימה רבים שמראים כי בכוונתם לא רק לפגע אלה גם לחטוף חייל או גופת חייל.

האירוע הזה שעליו לקחו אחריות גדודי עז-אלדין אל-קסאם, נחשב בצה"ל כאירוע שהסתיים בהצלחה גדולה וסוכל פיגוע גדול ואף יותר מכך. התקרית הסתיימה ללא נפגעים בצד הישראלי אולם כל המחבלים חוסלו בו. מדובר צה"ל נמסר: "מדובר בתחקיר פנימי בצה״ל  שהדלפתו מהווה אירוע חמור שיתוחקר ויטופל בהתאם ולא באמצעות כלי התקשורת".