הוועדה לבחינת אותות ממליצה להעניק את איתור העוז לסגן איתן, סגן מפקד פלוגת הסיור של גבעתי, שנכנס למנהרה כדי לחלץ את הדר גולדין ז"ל שגופתו מוחזקת על ידי החמאס. מדובר בעיטור השני בחשיבותו שניתן, והוא מוענק על מעשה גבורה שנעשה בעת מילוי תפקיד קרבי תוך חירוף נפש. הוועדה ממליצה להעניק גם ארבעה עיטורי מופת, 12 צלשי"ם של הרמטכ"ל ועוד 27 צלשי"ם של אלוף פיקוד הדרום. בנוסף לאלה יוענקו 12 צלשי"ם ליחידות לוחמות. יצוין כי ההחלטות הסופיות על מקבלי האותות טרם התקבלו והכל עדיין בבחינת המלצות והרשימה הסופית תתקבל בימים הקרובים. מי שיעניק את האותות הוא הרמטכ"ל היוצא רא"ל בני גנץ טרם סיום תפקידו בעוד שלושה שבועות.  
האירוע עצמו נמצא בימים אלה בסיום כתיבת התחקיר שלו. ביום בו הייתה אמורה להיכנס לתוקפה הפסקה האש, סמוך לשעה 9:00 איתר הכוח חשוד, ומפקד הפלוגה, רס"ן בניה שראל, יצא לעברו עם חוליה מצומצמת שכללה את סג"מ הדר גולדין וסמ"ר ליאל גדעוני, הקשר. השלושה התקדמו במעין איגוף מקומי בתוך המרחב, במהלכו נפתחה אש לעבר הכוח בעת שהגיע לאזור אחת החממות.
בשעה 9:16 נשמע פיצוץ. כתוצאה מהפיצוץ נהרגו שראל וגדעוני. מסביב לחולייה נפרסו מבעוד מועד כוחות נוספים של הצבא, והכוח הקרוב ביותר שהמתין בעמדות אבטחה לטובת האיגוף, ניסה לחתור למגע עם המ"פ. הכוח המאבטח, בפיקודו של הסמ"פ שמתחיל בביצוע סריקה בשטח, נזקק לכמה דקות על מנת להתעשת, ואיבד זמן יקר לפני שהגיע לאיזור בו אירע הפיצוץ. כאשר הגיעו החיילים למקום הבחינו במ"פ ובקשר, ובגופת המחבל עליהם. 

כשראה הסמ"פ, סגן איתן, את הגופות, הבין מיד שסג"מ הדר גולדין איננו במקום, והחליט לקבל על עצמו החלטה של מפקד בשטח: לנוע על מנת לאתר את המחבלים ואת הקצין החטוף. בשלב זה החל הכוח להתקדם לתוך המבנה שנחשד ככזה בו מצויה מנהרה, ונכנס אל תוך פיר המנהרה, אף כי ההנחיות הברורות היו שלא להיכנס למנהרות שכאלה באופן עצמאי, וזאת מחשש למילכודן. למרות זאת החליט סגן איתן החלטה אמיצה, ופתח במרדף, יחד עם חוליה של מספר חיילים, בתוך המנהרה. 
באותה העת, החל מהרגע בו נכנס הכוח אל תוך פיר המנהרה, הורגש מתח רב ברשת הקשר הצבאית, לה האזינו בין השאר מח"ט גבעתי, אלוף פיקוד הדרום והרמטכ"ל עצמו. דקות המתח תמו כאשר יצא הכוח מתוך המנהרה עם הבשורה המרה: הדר גולדין נמצא ככל הנראה בידי חמאס.