עירנות גדולה מנעה אסון: שני ערבים אשר התקרבו הבוקר (שלישי) ליישוב תקוע נעצרו לאחר שכוחות הביטחון המקומיים הבחינו בהם. ברגע שזוהו הם ניסו להימלט ונלכדו לאחר מרדף. על אחד מהם נתפס סכין, ככל הנראה בניסיון לבצע פיגוע. אחד מהעצורים הוא אחיינו של אבו עיישה, מחוטפי שלושת הנערים.



שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר בפתח דבריו הבוקר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי יש רגיעה בגל הטרור וההסלמה הביטחונית ביהודה ושומרון ובירושלים אולם לדבריו "לא בטוח שהמצב הזה יימשך. יש לחץ של ארגונים איסלמיים מבחוץ, בדגש על החמאס, כדי לחמם את האזור ואנו פועלים לסכל התארגנויות טרור המופעלות מטורקיה ומעזה. גם גל פיגועי היחיד נרגע אך איננו בטוחים שזה המצב".

בסקירה לוועדת הביטחון ציין יעלון: "אומנם הקואליציה התפרקה והכנסת התפזרה אך אויבינו לא מפסיק להציב בפנינו אתגרים". הוא הזכיר בראשית דבריו את איראן שממשיכה לדבריו במאמציה לחתור לנשק גרעיני צבאי, במקביל למשא ומתן המתנהל איתה: "איראן גם ממשיכה בהפעלת טרור ובמהשך הצטיידות של אויבינו – בין אם זה חיזבאללה וארגוני טרור, בדגש על הרצועה. המזרח התיכון לא התייצב והוא סובל מאי יציבות כרונית. זה בא לידי ביטוי בלבנון כשמולנו חיזבאללה חמוש אך מורתע ".


יעלון התייחס גם לסוריה. ברמז אולי לתקיפה שהיתה השבוע באזור דמשק ושיוחסה לישראל אמר שר הביטחון: "בסוריה הצבנו קוים אדומים בפני הגורמים השונים שם. גבול רמת הגולן שקט, אך זה לא מובן מאליו, כך גם לגבי הגבול המצרי. הצבא המצרי פועל נגד גורמי טרור ובהם דאעש כשמעת לעת ספגנו פיגועים משם. גם שם איננו מרפים את הדריכות כי עלולים לצאת משם פיגועי טרור".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ זאב אלקין, אמר כי למרות פגרת הבחירות תמשיך ועדת החוץ והביטחון בעבודתה. הוא הביע דאגה מכך שעדיין לא הועבר לצה"ל כל הכסף הדרוש כדי לכסות על הוצאות מבצע 'צוק איתן' וההצטיידות מחדש.